Det korte svar er, at det er ok at indlevere øl i brune 33 cl. flasker.

I reglerne for DM 2007 står der vedr. flasker, at

8. Flaskerne skal være standard 330ml ølflasker. Andre typer accepteres ikke
af praktiske grunde.

Umiddelbart er standard flaskerne i Danmark grønne, og det er også disse
flasker vi forventer, at man anvender til sit DM bryg. Men kommer der en
enkelt brun i mellem gør det ikke noget. Når der står ”af praktiske grunde”
er det også af hensyn til transport af flaskerne. Det foregår nemmest i 30
styks ølkasser, når alle flaskerne har samme dimensioner.

Derudover er det vigtigt, at alle konkurrerer på samme betingelser – også på
det visuelle. Så jeg vil opfordre alle til at indlevere i standard grønne 33
cl. flasker.

Mvh

Niels Henrik Juul Hansen

DM ansvarlig i foreningen af danske øldommere

  _____