  From: KK-LUBE
  To: Andreas ; brygforum@lists.haandbryg.dk
  Sent: Wednesday, June 06, 2007 11:43 PM
  Subject: Re: [Brygforum] Mæskeeffektivitet og vand/malt forhold

  Hej Andreas

  Til dit spørgsmål ang.. hvordan enzymerne arbejder kan man bruge billedet.
  at jo mere vand jo længere skal enzymerne svømme for at nå sukkeret i den
  malt du bruger og kan derfor ikke nå rundt til alle maltkorn, med mindre vand
  når de derfor rundt til flere maltkorn, og du vil derfor opnå en større
effektivitet.

  Mvh
  Kaj Kirkegaard  (mejeritekniker)
  7400 Herning  www.hedebryg.dk