-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: [EMAIL PROTECTED]
[mailto:[EMAIL PROTECTED] På vegne af Jan Chrillesen
Sendt: 21. maj 2008 15:10
Til: Christian Jul Jensen
Cc: brygforum@lists.haandbryg.dk
Emne: Re: [Brygforum] DM - en kommentar om bedømmelserne

On Wed, 21 May 2008, Christian Jul Jensen <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Det er klart at der vil være forskel på bedømmelserne men jeg synes
alligevel
> at 9 point er et ret voldsomt fald. Og det er lidt ærgeligt hvis ikke man
kan
> forvente en vis ensartethed i bedømmelserne. Faktisk vandt øllen en bronze

> med de 32 point, og det betyder at hvis rækkefølgen havde været omvendt,
> havde den formentlig stadig kvalificeret sig, og sandynligvis fået en
anden
> medalje.
>
> Det skal med rimelighed siges at den havde været flasket om til 33cl
> [...]

Udover Andreas' kommentarer vil jeg supplere med at hvis en øl er
flasket om fra en flaske til en anden er der en god chance for både at
øllet har mistet karbonering og er blevet udsat for iltning.

Jeg ved med til at dømme indledende runder sidste år og kan genkende den
siutation som Andreas beskriver med stor divergens mellem de enkelte
flasker. Hvis en flaske smagte meget inficeret tog vi den næste flaske,
men hvis der er tale om en mild infektion kan det nemt resultere i en
lavere score.

--
Jan Chrillesen <jan (at) chrillesen.dk> - Brygger i Horsens (postnr. 8700)
Håndbrygger i eller omkring Århus? Check http://www.8000bryg.dk/

database 3115 (20080520) __________

http://www.eset.com

database 3115 (20080520) __________