Jeg kan egentligt godt lide at brygge i glas ballonerne - det gør jo at man
kan følge bedre
med i gær processen uden at skulle lette låget på en gærspand med en mulig
infektion til følge.

I Glas ballonen kan man se om gærcellerne har lagt sig på bunden, så man ved
hvornår det
vil være passende at omstkke. Yderligere kan man se om øllet er klaret op og
klar til at komme
på flaske. Så ind til videre holder jeg mig til de gode gamle vin balloner
:-)

Efter at have rengjort vinballonerne i sand og vand skyller jeg dem grundigt
i koldt rent vand,
og herefter hælder jeg 2 l vand og 1 ml iodophor i lader den stå en times
tid - selvfølgelig ryster
jeg den ind imellem. Herefter skyller jeg ballonen i kogt varmt vand, men
ikke i kogende da jeg
er bange for at ballonen skal springe (Mange sider at det er unødvendigt at
skylle iodophor af -
men jeg har det bedst med at gøre det). Dette ser ud til at være nok
rengøring, dog kan jeg kun
vurdere ud fra mit første bryg som endnu ikke er færdigt.

Jeg er selv lidt skræmt af diverse infektions historier her på siden, og
mener at jeg selv er meget
omhyggelig med at holde udstyret rent under processen. Det ville jo være
ærgeligt at ødelægge
et godt bryg. "Better safe than sory !!"