Hej,

Jeg står overfor gerne vil brygge en rigtig god hvede øl.  Er stor fan af en
hoegaarden, så i den retning ville være den rigtige.

Jeg er meget i tvivl hvilke krydderier og gær jeg skal bruge til denne dejlige
øl. Har læst mig til at der bruges flere forskellige slags, f.eks. kamille,
kanel, korianter, citron skal, hyldeblomt osv.  Men hvad bruge man "mest
almindeligt" til en hvedeøl??

Jeg regner med at bruge 50% pilsner malt og 50% hvedemalt. Skal man bruge
normalt hvedemalt eller skal jeg bruge Flaked Wheat??

Havde en idé om at jeg gerne ville bruge honning, men er ikke sikker på om det
passe til sådan en slags øl. Evt. vil bruge det til karbenering i stedet for
sukker. Kan sukker erstattes lige over med honning??

Håber jeg kan få et par fif……   PFT

Venlig Hilsen
Claus Nielsen
8260 Viby J