Hej Alle bryggere

Jeg har 3 elgryder, hvoraf de 2 er fra Lidl med 1800 watt og en Tysker med 2000
watt. En pumpe på den nye elgryde fra Lidl og der cirkuleres/mæskes med relativ
nøjagtig temperatur. Urten tappes direkte i Tyskeren med de 2000 watt og pumpen
er flyttet til Lidl elgryde nummer 2, der har opvarmet vand til siningen.
Mens tyskeren står ude i de fri (i garagedøren til det fri med 10 graders
frost) og får urten op at koge, rengøres Lidl gryde nummer 1. De har alle
liggeunderlag monteret. Jeg er ret sikker på de sidste 200 watt er godt givet
ud. Til gengæld er de nye Lidl gryder meget mere nøjagtige end de gamle til
mæskningen. Jeg har fået lavet direkte eltilslutning til varmelegeme på min
gamle Lidl gryde, der er ingen afbryder og alarm, så ingen strøm uden vand i
gryden, hvis der ikke benyttes udvendig termostat ordning.

Med venlig bryggerhilsen
Steen Jensen
7000