Hmmm.

 Smag kan jo ikke diskuteres ! Men vi er vel alle enige om at vores eget øl er
godt og smager betydeligt "bedre" her betyder bedre kraftigere smag - ikk´.
 Jeg er overbevist om at mainstream-øl er lavet billigt, d.v.s. der e sparet på
materialerne, hvilket giver en "tynd"øl. Jeg er overbevist om at det er nemt at
lave en mainstream; du skal bare hælde mere vand på....
 Men vores øl er jo special øl, som nydes med måde og i gode omgivelser. Når du
en sommerdag lige har slået græs og sveder i solen, så er det jo dejligt med en
kold Tuborg og det vil være "synd" at nyde en hjemmebryg eller en af de gode
fra de alternative bryggerier.

 De hjemmelavede er ofte meget kraftige (Gode?) fordi der er rigelig malt og
humle i ikk´? ( Jeg kan se på mange opskrifter at det er ikke billigt at brygge
selv)

 Nu kender jeg ikke de øl I alle går og laver, men det er min klare fornemmelse
at mange af de hjemmelavede også er meget kraftigere end dem fra de alternative
bryggerier. Mange hjemmebryggere går også efter en høj alkohol % - hvorfor det?
Selvom jeg må indrømme at de bedste(kraftige i smagen) øl ofte er dem med høj
alkohol.

 Jeg syntes generelt at øllene fra micro bryggerierne er de bedste! Fordi de er
lydt "tyndere" i smagen, end dem (man) jeg laver selv. -Jeg har endnu ikke
prøvet at fortynde opskrifterne, men det skal jeg snart prøve.

 Men smag og holdninger kan jo ikke diskuteres.

 Men det er kanon at udveksle meninger her i forum.

 med venlig hilsen
 Elmer