Hej Rasmus

Hvis du brygger på rent vand fra hanen uden behandling så er der meget kalk
i og derfor en relativ høj ph, det vil resultere i et højere udtræk af
farve fra malten. Jeg havde selv samme problem som dig og købte derfor et
omvendt osmose (RO) anlæg til at lave mineralfrit vand. Nu blander jeg 80
til 90 % ROvand med hanevand for at få en bedre vandprofil til lyst øl.
Hvis du ikke vil have et RO anlæg kan du nøjes med at behandle med kogning
og syre tilsætning.

Prøv at kik her hvor Søren skriver meget mere om vandbehandling.
http://www.winemanager.com/slarsen/Beer/Vand/Vand.htm

/Thomas