    TY> Merhaba, Sonnda FZ'nin bazı kıtalararası balistik füzeleri
    TY> evimin tepesine yönlendirmesi üzerine düştüğüm tembellik
    TY> batağından uyanıp bir UCW ve CLSQL belgesi yazmaya
    TY> başladım.

Sevindirici bir gelisme! ;-) Tehditlerim ise yariyor demek ki.

    TY> Henüz başlangıç halinde gerçi ama SVN üzerinde
    TY> olduğu için şimdiden web üzerinden erişilebilir durumda.
    TY> Adresi:

http://tonguc.ath.cx/svn/Writings/UnCommonWebProgrammingWithCL/ucwpwcl-1.tex

DVI ciktisina bakmak daha zevkli oluyor tabii ama bunun icin senin belgeyi
alip kendi sistemimde derlemek gerekiyor, acaba on-the-fly o LaTeX
belgesini benim Firefox'a HTML olarak getiren bir düzenleme yapman
mümkün müdür? Olmasa da olur türünden, olsa güzel olur seklinde.

> [...]
    TY> da düşünerekten çok kısaca CLOS'tan da bahsetme ihtiyacı
    TY> duydum çünkü CLOS'a ilişkin birçok kavram daha ileride hem
    TY> UCW'de hem de CLSQL'de çok sık görünüyor. Bazı kelimelere
    TY> türkçe karşılık bulmakta zorlandığım için (mesela Generic
    TY> Function) orjinal halini kullandım, onun dışındakiler için
    TY> mümkün olduğunca türkçe karşılıklar bulmaya çalıştım ve
    TY> yazının içinde ilk kullanıldıkları yerde ingilizce
    TY> karşılıklarını parantez içinde belirttim.

    TY> Yazı hakkında eleştirileriniz, önerileriniz oldukça
    TY> yazabilirseniz sevinirim.  -- Sevgi Saygı GNU/Linux

Yazinin basinda tam olarak neyi anlatacagini vurgularsan iyi olur.

Esas amacin Lisp ögretmek degil, biraz Lisp bilen birine özel
olarak UCW ile Lisp araciligi ile web programlama ögretmek
oldugunu vurgulamak iyi olabilir.

Söyle bir örnek vermissin:

(defgeneric fonksiyon-adı (sınıf-değişkeni parametre1 parametre2)
  (:documentation "Fonksiyonun açıklaması")
  (:method-combination :most-significant-first))

metod kombinasyonu konusuna girecek misin? Detayli ve yer yer
kafa karistirici (göz korkutucu) olabilir baslangicta. :method-combination
hic belirtilmese mesela yukaridaki örnekte?

"Slot" diye baslamissin ama sonra "yuva" demissin pek cok yerde.
Hangisi olacagina karar vermekte fayda var.

"ilklendirilirken" lafi hala cok oturmus bir laf degil gibi
geliyor bana. Parantez icinde (initialize) filan bir sey
yazilirsa faydali olabilir.

Bu ilk bakista gözüme carpanlari not ettim. Belgeyi güncelledikce
haber verirsen daha detayli ve keskin bakmaya calisirim.

Simdilik bu kadar.

eMBA Software Developer         Actively engaged in:
http:www.bilgi.edu.tr           http://ileriseviye.org
http://www.bilgi.edu.tr         http://fazlamesai.net
Cognitive Science Student       http://cazci.com