Bu arada o "mu" bilmecesinin yani talep edilen ispatin varligina, yokluguna dair bir fikriniz var mi?

Oradaki asil kilit nokta odur cünkü.

Henüz bulmacanın çözümünün verildiği bölüme gelmedim ama daha önceki okumamdan hatırladığım kadarıyla "MU" teorami "MIU" dizgesi içinde ispatlanamaz (türetilemez) şeklinde bir sonuç çıkıyordu.Zaten bunu yazmamdaki sebep sadece Lisp kodlamak için küçük bir bahane teşkil etmesiydi benim için. "Maksat ayağınız alışsın" (burada "eliniz") deyimindeki gibi.

Bu baglamda sunlar ilginizi cekebilir:

1- http://aima.cs.berkeley.edu/lisp/doc/overview-LOGIC.html

2- http://www.cs.utexas.edu/users/moore/best-ideas/nqthm/

3- http://citeseer.ist.psu.edu/kaufmann97industrial.html

4- http://en.wikipedia.org/wiki/ACL2

özellikle 1. kaynagin metnini bulabilirseniz yani AIMA kitabinin mantik ile ilgili bölümünü, güzel
bir giris olabilir konuya.

--
Emre Sevinç
eMBA Yazılım Geliştirme