"VY" == Volkan YAZICI <[EMAIL PROTECTED]> writes:

    VY> Ayrıca ufak bir soru sormak istiyorum. Sonuç itibari ile bu
    VY> program hiçbir zaman sonuca ulaşamayacak. (Umarım amacınızı
    VY> yanlış anlamamışmdır.) Bunun yerine Gödel'in Tamsızlık
    VY> teoremini (akabinde Richard Paradoxu'nu) Lisp'e aktararak,
    VY> verilen başlangıç değerleri içinde böyle bir aksiyomatik
    VY> sistemin çözülemeyeceğini Lisp'in göstermesini sağlamak daha
    VY> şık olmaz mı?

Programın MU disgesi için sonuca ulaşamayacağı tabii ki doğru. Ama benim buradaki tamamen şahsi amacım CL (vst'nin deyimi ile) "mıncıklamak". MU için sonuçlanmasada sonuçlanacağı dizgelerle test edilebilir ve bana CL için alıştırma olur dedim. Maalesef bir kaç tane CL kitabı okuyup direkt olarak mesela UCW koduna baktığımda oldukça kafam karıştı. Biçimsel olarak basit bir bulmacayı Lisp içinde kodlamaya çalışmak ve en önemlisi bunu cs-list de sizlerle tartışmak güzel ve öğretici bir deneyim oldu.

"MU" bulmacasını verili dizgeler üzerinde test eden bir kodla uğraşıyorum şimdi. Ondada listeye malzeme çıkar umarım :)

--
Zekeriya KOÇ
 http://www.metkoi.com/zekus