    AD> Merhaba, Evet ALU'nun kullandigi wiki sistemini ya da
    AD> CLiki'nin wiki sistemini kullanabiliriz, ama bu sistemler icin
    AD> oncelikle lisp destegi olan bir hosting firmasi ya da adanmis
    AD> bir makine (shell erisimi, UCW, Aranedia, vb..  gereksinimler
    AD> icin) bulmamiz gerekmekte, ayrica sadece CL degil de diger
    AD> fonksiyonel dillere de destek verilmesi taraftariyim en
    AD> azindan kucuk de olsa kendi kullanici guruplari oluncaya
    AD> kadar.

Tech-coop (Bill Clenmentson da orada) ne güne duruyor?  Yahut belki
Cor3 gurubunun böyle bir hosting hizmeti vardır?  Tech-coop'dan iş de
çıkabilir belki.

    AD> Kendimize ait bir makine olsa idi Zach Beane'in CL ile
    AD> yazdigi gezegen yazilimini da kullanabiliriz ve yine isin
    AD> fantezi kismina gecerek turkiye de genel anlamda fonksiyonel
    AD> diller ozelinde ise CL ile yapilacak projeleri uzerinde
    AD> tasiyacak bir altyapi da (mini sourceforge) hazırlanabilir.

Bunlara şu sebepten sıcak bakmıyorum ben: bir sourceforge, bir
common-lisp.net varken bunları sadece Türk'e dönük olarak yeniden
yapmakta büyük bir fayda yok gibime geliyor.  Burada memlekete fayda
açısından kısıtlı olan iki dil bilen insan kaynağı, teknik altyapı
başka yerde uğraşılmış yapılmış var zaten.  İnsan kaynağını oraya
bağlamak makul gelmiyor pek.  Diğer taraftan gayet tabii insanlar
kendi arzu ettiklerini yapacaklar.

    AD> En
    AD> güzelide sagini solunu kurcalayabilecegimiz bir sistemimiz
    AD> olur mesela gezegen yazilimi icin a ozelligi de olsa guzel
    AD> olur denildigi vakit, kim tutar sizi gencler buyrun
    AD> minciklayin diyebiliriz (ayni cumleyi wiki icin ve yukarida
    AD> bahsettigim mini sourceforge icinde uyarlayiniz). Amac hem
    AD> paylasmak hem de ogrenmek olunca bu tip zevkli yollara da
    AD> başvurulabilir.

Evet.  İnsanlar neyi merak ediyorlar ben bilmiyorum pek.  McCLIM ne
durumda ve ona bakan var mı mesela?  Bir ara FZ sormuştu bana bunu
galiba.

    AD> Son olarak yanilmiyorsam 2 hafta once FZ ile
    AD> adini soylemeye gerek duymadigim CL ile programla üzerine
    AD> yazilmis kitabin turkcelestirilmesi uzerine yaptigimiz hos
    AD> sohbete, kitabin telif haklari ile bas etmenin otesinde
    AD> iceriginde ki teknik terimlerin turkcelestirilmesi konusunda
    AD> sorun yasayacagimiz kanaatine vardik ve wiki sozluk ya da
    AD> baska bir sekilde olusturulacak altyapi ile bu sorunu zaman
    AD> icinde asacagimizi düşünmekteyim.

Bence de.  Daha önemlisi _kavramlara_ hakim ve ana dili Türkçe olan
insan sayısı arttıkça bunlar kolaylaşacak.  Zaman istiyor bu işler.
Bir de şu var, 2004'te (miydi?) başlayan bir dizi tercüme vasıtası
ile ilgilendiklerini anladığımız lispçilerin çoğunun İngilizce bildiği
ortaya çıktı.

> [...]
    AD> turkce cevirisi yapilmis bu kitabi kamuya acalim tesekkurler
    AD> bolumunde bagis yapanlarin ve destekleyenlerin isimlerini
    AD> yazalim, boylelikle baska yonden de insanlara ve kendimize
    AD> faydamiz olsun, olmadi uzerinde lisp kullanici gurubu ya da
    AD> lisp kullanicisiyim, haskell vb.. kullanicisiyim yazan (son
    AD> tartismalardan sonra lambda isaretini teklif etmekte
    AD> cekiniyorum belki aramizdan birileri FazlaMesai de ki sacma
    AD> internet yasaklari basladi... konulu haberin yorumlarina
    AD> atifta bulunarak espri yapmaya baslar diye) kupa, t-shirt
    AD> bastiralim gibisinden bir konusma ve fikir jimnastigi

Olur bu, buradaki arkadaşlar oturup kendileri de yazarlar belki.
Common Lisp çok büyük bir dil o yüzden biraz zor olabilir ama Scheme
filan için zaten -- belki bedava -- izin alınabilecek kaynaklar var.
Bir ara Bilgi bunu yapıyor diye bir haber çıkmıştı galiba?

    AD> Konu disi olacak ozurdilerim ama soramadan da gecmeyecegim,
    AD> BM, Avrupa Birliginin destek verdigi Ekonomi ile ilgili
    AD> projeden haberdar oldum, bir ara bu konuyu da sizinle mumkunse
    AD> konusmak istiyorum.

Buyurun.  Yalnız ben üstünde 'devlet' yazan bir kapıdan geçsem 'd'
harfi kopup kafasına düşen cinsten bir adamım (TC ile kısıtlı değil
bu), AB desteği filansa aklınızdaki kısmetinizi kapatabilirim peşinen
söyleyeyim.

BM