Merhaba arkadaslar,

Simor arkadasimdan fonksiyonel gezegen icin bir logo tasarlamasini rica
etmistim, kendisi saosun kirmadi beni 3 farkli logo tasarladi. Logolar
sirasi ile ;

http://www.opheus.org/wp-content/uploads/bir.jpg
http://www.opheus.org/wp-content/uploads/iki.jpg
http://www.opheus.org/wp-content/uploads/uc.jpg

adreslerinden bakilabilir. Bu 3 logodan hangisini begendiginizi bana
bildirir iseniz bende simor arkadasimiza secilen logo'yu bildirecegim
kendiside secilen logoyu cilalamaya baslayacak.

Son olarak sunu belirtmek istiyorum belki bazi arkadaslarimiz karsi cikacak
ama bence X ortami icin yapacaginiz programlarda CLIM/McCLIM kullanmayın
arkadaslar, her ikiside soylendigi gibi tasinabilir degil ve her CL
implementasyonu icin farkli durumlar ortaya cikiyor. Aslinda CLIM'in temel
ozelliklerini kullanabiliyorsunuz ama bu da sizi bazi durumlarda icinden
cikilmasi zor durumlara sokuyor. Benim tavsiyem (kisiden kisiye degisebilir
tabii ki), cells-gtk, lisp-tk veya wxcl kullanmaniz yonunde, bu uc'u
arasinda cells-gtk daha da basarili gozukuyor.

Yok ben daha alt seviyede yapacagim isimi kendi widget setimi yazacagim,
kendi pencere yoneticimi yazacagim diyorsaniz (hmm tanidik geldi ya neyse)
CLX'den kacisiniz yok maalesef ama hemen CLX ogrenip keskin bir Hieyyyt
nagrasi atip yaparim ederim diyorsaniz uzgunum cok yanilacaksiniz. ICCCM ve
XLIB (ayrica bir belge daha vardi aklima gelmiyor bir turlu) sizleri
bekliyor bence once XLIB dokumanlarini (benim ulasabildigim en gunceli
Xr6.2icin di ve Sun tarafindan 4 cilt halinde yayinlanmisti.) daha
sonra ICCCM
okuyunuz, her daim yaninizda sinir krizleri gecireceginiz gercegini goz ardi
etmeyerek, her daim yaninizda gerekli ilaclari bulundurun. BU kadarla da
kalmadi son zamanlarda artik haykirasim olan bir sorunda var. Lutfen
yazdiginiz her programa her fonksiyona dokuman ekleyin, bu bu grup altina
atilan mesajlar icinde gecerli olsun lutfen.

Kusura bakmayin uzunca yazdim aslinda daha yazacagim cok ama simdilik bu
kadar yeter burayi blog alanim gibi hissettim birden :)

Iyi calismalar,

DEMIRKILIC Altan