Bon dia, Joan:

Jo al portàtil tinc xifrada només una partició que correspon al
directori '/home' perquè faig servir un programa, que és al '/opt', que
no funciona correctament si l'arrel també és xifrada.

Treballo habitualment amb vídeos i no he trobat diferències
significatives de velocitat en comparació a quan treballava amb el
mateix ordinador sense tenir cap partició xifrada.

Faig servir 'rsync' per tenir una còpia sincronitzada del contingut del
'/home' a un directori d'un disc extern que té només una partició que
és xifrada.

L'única diferència que he trobat en comparació a treballar amb un disc
sense cap partició xifrada és que a meitat de l'arrencada (quan s'ha de
muntar el '/home') he d'introduir una contrasenya, igual que quan
connecto el disc extern que és xifrat per a fer les còpies
sincronitzades. Un cop introduïdes les contrasenyes, el funcionament
aparent és com si no hi hagués res xifrat.

Salut,

Vicen

Respondre per correu electrònic a