Moltes gràcies a tots. Dit i debatut, seguire a stable.

On 27/8/24 12:17, Alex Muntada <al...@debian.org> wrote:
Hola Xavier,

> Estic pensant a canviar a la testing. Què en penseu?

Hi ha un debat recurrent sobre l'ús de testing com si fos un
tipus de «rolling update» que et permet estar al dia sempre
sense haver-te de preocupar per actualitzar de versió. De fet,
hi ha qui suggereix que testing és un mal nom i que hauria de
tenir-ne un que no indiqui que és per a proves.

La realitat és que testing és un entorn en què constament es
prova si la distribució en el seu conjunt està llesta per a ser
publicada segons unes regles determinades. Quan algun paquet
deixa d'estar aliniat amb aquestes regles, se'l fa fora en un
temps prudencial i això pot causar un daltabaix al vostre sistema
si heu decidit utilitzar testing. Diverses persones n'han donat
fe responent a la teva pregunta. El problema de testing és just
aquest: degut a les transicions de paquets importants, sovint hi
ha d'altres paquets que no estan llestos i han de sortir-ne,
encara que sigui temporalment fins que algú els posi al dia.

La veritable versió en constant desenvolupament i que té les
versions més actualitzades dels paquets és unstable (nom que
alguns també qüestionen, és clar) i és on paga la pena que
dediqueu el temps si voleu tenir darreres versions i ajudar la
gent que manté els paquets. A testing no s'hi poden publicar
correccions directament, sempre han de migrar des d'unstable.

Després d'haver-me endut algun ensurt, fa temps que vaig decidir
que als meus entorns de treball només tindria versions estables.
Si necessito versions més noves d'una aplicació utilitzo snap,
docker o instal·lo el paquet d'unstable directament, i per a fer
paquets tinc diversos volums LVM amb schroot i màquines virtuals.

Salut,
Alex

--
   ⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀