Mirek Grochowski napisał.
> Witam,
> Pytanie zapewne zostanie uznane za malo "debianowe", ale prosze o
> wyrozumialosc.
> Chcialbym zapytac jaki sprzet grajacy warto kupic do komputera.
> Konkretniej: czy w linuksie wykozystuje sie wielokanalowy dzwiek?
> SB reklamuje swoje zestawy jako swietne do gier i kina domowego, ale czy w
> linukscie dzwiek przestrzenny tez dziala? Jesli chodzi o gry to mniej
> interesujace (no moze tylko quake), ale divx owszem.
> Czy divx mozna odtwarzac z wykozystaniem dzieku przestrzennego?
> [...]
Witam.
Rowniez mnie ten temat interesuje gdyz chce sobie zbudowac kino
domowe sterowane komputerem pod linuxem chyba uzywajac mplayera.
Wiadomosc przekaze na inne listy linuxowe i dla elektronikow i gdy beda
odpowiedzi
podam tutaj. Zestawy kina domowego bywqaja nawet 6-kanalowe.
-lewy - prawy przod i tyl 4 kanaly
-kanal centralny glosnik umieszczony przy telewizorze (nie stawiac zbyt
blisko
TV. Mialem w naprawie malo popularny "Jowisz-701" 27" gdzie uzytkownik
na nim
postawil kolumne od "Radmora." Efekt kolorowe plamy i nie dalo sie
rozmagnesowac
kinskopu i konieczna byla jego wymiana.)
-subwoofer. Glosnik basowy (mona ustawic w dowolnym miejscu pokoju
odsluchowego.) Oczywiscie najlepiej uzyc zestawu wzmacniaczy
wielokanalowych do
kina domowego, jenakze kosztowne. Mozna by tez wyprobowac jaki da efekt
np.
uzycie kilku popularnych polskich wzmacniaczy np. Diory gdzie beda
2 jednakowe wzmacniacze stereo dla kanalow lewego i prawego przod, i
tyl.
Jednak nieco problematycznym bedzie czym (ze starszych wzmacniaczy)
wysterowac subwoofer, lub tez zdecydowac sie  na prostszy zestaw bez
niego.
Wudaje mnie sie, zejezeli tylko formaty filmow i mplayer (ewentualnie
inny program) umozliwi odtworzenie 4, lub wiecej kanalow dzwieku pod
linuxem dystrybucja tu nie bedzie miec znaczenia.
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243 | Powered by Red Hat 7.1
Krzysztof Zubik. | [EMAIL PROTECTED] | [EMAIL PROTECTED]
http://www.idn.org.pl/users/kzubik
GaduGadu. 1208376 | Glosowy chat na yahoo kzubik2000

Odpowiedź listem elektroniczym