Mirek Grochowski napisał.
Rzeczywiscie takie uzywa sie przynajmniej w lepszych telewizirach.
> Znalazlem cos takiego:
> http://www.mplayerhq.hu/DOCS/sound.html#af_surround
Ciekawy link. Korzystajac z okazji omawiania tego tematu
przekaze go kolegom w linux-in-pl i TLUG-u.
> Tylko czy moze ma ktos akies doswaidczenia i moglby opisac czy to
> rzeczywiscie dziala?
Witam.
Pojawilo sie juz nieco informacji - moze bedzie wiecej. Podaje
co mam dotad.
*******************1********************
Subject: Re: [linux-in-pl] Subject: Dzwiek wielokanalowy. Kino domowe.
From: bushido <[EMAIL PROTECTED]>
To: [EMAIL PROTECTED]
Krzysztof Zubik wrote:
> [...]
>bedzie podlaczony TV. Kolejnym problemem bedza
>mozliwosci odtwarzana wielokanalowego dzwieku.
>O tym wiecej w podanej wiadomosci.
>**************************************
>Dodam jeszcze, ze niektore zestawy kina domowego maja mozliwosc
>odtwarzania dzwieku 6-kanalowego.
>-lewy-prawy przod i tyl 4 kanaly
>-kanal centralny.
>-sobwofer.
>Chcialbym sie dowiedziec czy pod linuxem odtwarajac filmy DVD
>mozna uzyskac 6 kanalow dzwiekowych i czy pod innymi formatami filmowymi
>rowniez czy mozna uzyskac 6 kanalow dzwiekowych?
Male sprostowanie to co jest opisane powyzej nazywa sie 5.1 - jest to 5
kanalow + subwoofer.
Jest tez rozwiazanie 6.1 (gdzies czytalem tez o 7.1 - ale tylko mignelo
mi przed oczami). Gdzie jest
dodatkowy glosnik centralny z tylu. Nalezy tylko sprawdzic czy z sound
blastera da sie polaczyc z wieza
laczem cyfrowym, gdyz bywaja z tym problemy (od strony SB).
***************************2******************************
Subject: Re: [TLUG] Subject: Dzwiek wielokanalowy. Kino domowe.
From: "Grzegorz..." <[EMAIL PROTECTED]>
To: [EMAIL PROTECTED]
> [...]
> gdze do odtwarzania filmow bedzie uzyty komputer dzalajacy
> pod linuxem i np mplayerem, lub innym programem do
Mplayer wedlug mojego doswiadczenia nadaje sie do tego najlepiej.
Poza tym nalezy uzyc odpowiednich kodekow np. biblioteki libavcodec co
daje
super efekty z divx-ami. Mala wskazowka odnosnie napisow - jesli
odtwarzasz
divx do ktorego text byl robiony pod winda zastosuj do czcionek mplayera
win1250trick to taki maly programik, ktory pozwala poprawnie wyswietlac
napisy zarowno iso jak i win.
> Pod karte graficzna z TV-OUT
> bedzie podlaczony TV.
Karty oparte na nvidii z tv-out nie stanowia problemu - masz do tego
super
pakiecik nvtv za pomoca ktorego aktywujesz wyjscie tv w sekunde :-).
Jesli
chodzi o inne to nie mam doswiadczen - brak innego sprzetu.
> [...]
> mozna uzyskac 6 kanalow dzwiekowych i czy pod innymi formatami filmowymi
> rowniez czy mozna uzyskac 6 kanalow dzwiekowych?
Co sie tyczy dzwieku to bezproblemowo chodzi obsluga 5.1 (czyli standard
dwa
przednie, dwa tylne, central + subwoofer) z kartami SB. Radzilbym Ci
kupic
albo "pozna" wersje !Live5.1 lub Audigy, a to ze wzgledu na probemy z
obsluga
kanalu centralnego we wczesnych wersjach !Live5.1 - sam taka mialem i
sie
niezle nawkurzalem :-). Najlepiej samemu skompilowac sobie sterowniki z
opensource.creative.com. W mplayrze da sie odtworzyc kazdy film DVD i
odpowiednio zgrane divx-y z dzwiekiem 5.1. Po prostu wywolujesz go z
opcja
-chanels 6. Do tego jakis w miare zestaw glosnikow z tanszych a dobrych
polecam zestaw Creative 5.1 5300 - super gra a cena nie odbiera oddechu
;-).

Nawiasem mowiac to jak bede mial troche kasy to chce sobie zlozyc
cichego
malego kompa na plycie VIA EPIA z napedem DVD i modulem IDE-FLASH
(pamiec
wpinana zamiast dysku) oraz pilotem w charakterze odtwarzacza
multimediow.
Super zabawa przy skladaniu i dobieraniu oprogramowania (cos w stylu
movix-a,
ale oparte o debiana i samemu dobrac pakieciki :-)) a i odtworzysz
wszystko a
nie tylko DVD.
--
Grzegorz...
********************************3**************************
From: Robert Jaroszuk <[EMAIL PROTECTED]>
To: [EMAIL PROTECTED]
On Tue, 25 Mar 2003, Grzegorz... wrote:
[...]
Jest moze cos takiego do aviplaya ?
Bo przyznam szczerze ze nie chce mi sie za kazdym razem konwertowac
plikow.
******************************4****************************
From: Max Morawski <[EMAIL PROTECTED]>
To: [EMAIL PROTECTED]
Robert Jaroszuk wrote:
> [...]
>; napisy zarowno iso jak i win.
>Jest moze cos takiego do aviplaya ?
>Bo przyznam szczerze ze nie chce mi sie za kazdym razem konwertowac
Moze ci sie przyda: z tego co wiem ze strony mplayera jest dostepny font
ktory zawiera zarowno znaki ISO-8859-2 jak i WIN-1250 - w koncu roznia
sie niewiele. Sam nie probowalem wiec to wiedza teoretyczna :-)
Max
**********************5*********************
From: "Grzegorz..." <[EMAIL PROTECTED]>
To: [EMAIL PROTECTED]
> Moze ci sie przyda: z tego co wiem ze strony mplayera jest dostepny font
> ktory zawiera zarowno znaki ISO-8859-2 jak i WIN-1250 - w koncu roznia
> sie niewiele. Sam nie probowalem wiec to wiedza teoretyczna :-)
Wlasnie po to masz skrypt win1250trick.
Dziala to tak, ze biezesz dowolny font iso-8859-2 przepuszczasz go przez
ten
skrypt i masz gotowy font "dwusystemowy". Niestety nie wiem czy aviplay
lyka
fonty od mplayera - po prostu nigdy go nie uzywalem.
--
Grzegorz...
*********************6*********************
From: naytro <[EMAIL PROTECTED]>
To: [EMAIL PROTECTED]
Niejaki(a) "Grzegorz..." <[EMAIL PROTECTED]> napisal(a):
> [...]
> divx do ktorego text byl robiony pod winda zastosuj do czcionek mplayera
> win1250trick to taki maly programik, ktory pozwala poprawnie wyswietlac
mozna takze zrobic tak:
iconv -f Windows-1250 -t iso8859-2 plik_wejsciowy > plik_wyjsciowy
nara
--
* rlu: 229274 * powered by: slackware 8.1 * lfs: 3974
* www: http://naytro.glt.pl/ * @: [EMAIL PROTECTED] * gg: 3148441 *

Odpowiedź listem elektroniczym