On Tue, 08 Apr 2003 23:37:51 +0200
[EMAIL PROTECTED] (Johan Bergström) wrote:

> Emacs klarar *allt* sjÀlv anvÀnder jag C-x C-b sen C-x o för att byta buffer
> och markera den jag vill hoppa till eller helt enkelt C-x b <enter> för att
> hoppa tillbaka till föregÄende buffer. Ifall du verkligen vill binda M-1, M-2
> osv till byta buffers sÄ kan man fixa det med lite enkel lisp, se nÀrmare hÀr
> http://www.emacswiki.org/cgi-bin/wiki.pl?CategoryKeys

Tack för svaret.

Problemet Àr att jag vill byta till en specifik buffer och att det Àr svÄrt att
göra eftersom emacs som jag förstÄtt det bara har en lista med filnamnen. Om
jag alltid hade samma filer öppna sÄ skulle det vara enkelt men sÄ Àr det ju
inte i verkligenheten. Med andra ord sÄ krÀvs det antaligen en hel del lisp-kod
för att Ästadkomma det jag vill.
Eftersom jag inte kan lisp och inte har tid att lÀra mig det just nu sÄ ville
jag veta om nÄgon kÀnde till ett fÀrdigt script för att fixa detta.

/Daniel

Till