On Sat, Jan 03, 2004 at 06:36:12PM +0100, David Johansson wrote:

> Hej,
>
> jag har spenderat de två närmsta dagarna med att installera debian på min
> kompis nya dator.
> Vilket har varit lite små knepigt eftersom cd-rw/dvd:n vägrar att funka och
> jag kan inte
> koppla upp mig via dhcp till bredbandbolaget.
>
> Har ngn fått det att funka? Jag har via telefonjacket med deras speciella
> adsl, eller var
> det nu är, modem.

Jag har just bytt från UPC till BB på kontoret. Jag ödslade några
timmar på att använda fel port på deras ADSL-modem. Man skall inte
använda den som är gulmarkerad (lustigt nog den första porten) Den är
avsedd för IP-telefoni. DHCP funkade fint med dhclient. Fast nu kör
jag en liten skruttig hårdvarubrandvägg.

alex

--
Alex Polite
http://plusseven.com/whoami