Nadav Har'El wrote:
On Sun, Aug 20, 2006, Uri Bruck wrote about "[Fwd: Re: [Fwd: Re: Re: A professional
Musician's View]]]":
אם את מייצרת מכונית ומוכרת אותה, אין לך שום רשות להגיד למי שקנה ממך את
המכונית מה לעשות איתה. מותר לו להכנס איתה בקיר, מותר לו למכור אותה, ומותר לו לעשות ככל העולה על רוחו במה שמכרת לו.
אז זהו שאתה צודק בערך....מותר לך לקנות את היצירה שלי...אבל גם כשקנית
אותה...ואגב לא קנית את זכויותי עליה (קרא בעיון מה שכתוב על כל דיסק שאתה
קונה) - אלא מותר לך להשתמש בזה להנאתך האישית בלבד ולא למנוע מכירת עותקים
נוספים על ידי DISTRIBUTION שלה.
בכל דיסק כתוב -
unauthorised copying, public performance, hiring, renting and broadcasting
of this recording prohibited
זאת אומרת שיש חוזה כתוב על כל מוצר ובעצם ברגע שקנית את המוצ ר אתה מסכים
לתנאיו...רק שאתם נלחמים פה להפר את זה...

לא כל מה שמוכר כותב ב"חוזה" אכן ניתן לאכיפה, מכיוון שהמחוקק הבין שבמעמד מכירה
בו מוכר מוכר מוצר זהה למיליוני אנשים, אין לקונה את האפשרות לשנות את החוזה.
חוזה כזה נקרא "חוזה אחיד", ובית משפט יכול לפסול אותו או סעיפים ממנו.
במקרה המדובר, של CD, בית המשפט *לא* פסל את הטקסט שתיארת, ולכן הוא תקף בהחלט.
אבל, זה לא "ברור" כפי שאתה מתאר שכל מה שכתוב על CD תקף רק משום ש"ראית את זה
כשקנית את המוצר".

גם לא ברור מדוע לדעתך יש בכלל היגיון ב"חוזה" שכרגע ציטטת. טוב, אז אסור להעתיק
או לשדר את היצירה.
אתה מתווכח עם פרטים ספציפיים בחוזה ולא עם עצם קיומו.

גם הGPL הוא רשיון שימוש שיש בו מגבלות כלשהן.
במקרה המגבלות ב-GPL הן מגבלות שרוב הקוראים של רשימה זו מסכימים איתן
אך זכותו של מפתח תוכנה להפיץ את התוכנה שלו תחת ה GPL ולצפות שמשתמשי יישתמשו בה אך ורק על פי הGPL למשל שלא יפיצו אותה או תוכנה המבוססת עליה ללא קוד המקור (אני לא נכנס כאן לדקויות)
נדב, אתה פיתחת תוכנה מאוד יפה בשם hpsell
אתה קבעת שאני יכול למי שאני רוצה, אבל אני חייב לתת לו גם את קוד המקור.
אני מכיר אנשים שיש להם שימוש לתוכנה שלך ואין להם מה לעשות עם קוד המקור.
אבל אני מכבד את זכותך כיוצר התוכנה לקבוע איך היא תופץ
באותה מידה, ובגלל אותן סיבות, אני מכבד את זכותו של מוסיקאי לקבוע, או קולנוען, לקבוע איך יופצו היצירות שהוא השקיע בהן את זמנו ואת כישוריו.

ביצירת ההפצה אתה בחרת את המגבלות, ביצירה של מישהו אחר הוא בחר את המיגבלות.

--
Thanks,
Uri