שלום לכולם,

נכון להיום, לאחר שעבר הזמן להגיש הצעות לתחזוקת השרתים, ישנן 3 הצעות: אחת של חברת לינגנו, בבעלות שחר שמש, אחת של אלון אלטמן, ואחת של שלומי פיש.

אני ער להתכתבויות רבות האמוציות שהיו כאן ברשימה. קראתי את כולן. עם כל הרגש שהיה שם, אני חושב שהתוכן היה מעשיר, ושניתן היה ללמוד הרבה על מערכות שיקולים בבואנו לבוא ולהחליט אם להכריז על זוכה, או להחליט שהמצב יישאר כמות שהוא.

השארת המצב כמות שהוא

האפשרות הזו מסתברת כבלתי אפשרית. העמותה חייבת להחליף את הפנים שלה מול הציבור. כיום, אדם יכול להחליט להיכנס אל אתר העמותה פעם ב- 3 חודשים, וגם אז לא בטוח שיהיה שם תוכן חדש. ואם עדיין היו לי ספקות, אז הספיק לי להביט באתר הבית של העמותה, לראות שם את הבאנר של אוגוסט פינגווין 5 (הכנס נערך והסתיים ב 11/8/06), ולהבין שמשהו כאן לא עובד.

צריך להתקין מערכת ניהול תוכן. לפחות אחת. יש דיבורים על וויקי, פורומים, והשד יודע מה עוד.

מבחינת תחזוקת אתרי המראה, ורשימות התפוצה, אני חייב לציין שנעשית עבודה מעולה. ברם, אלו אינם "ה"פנים של העמותה.

המועמד המתאים, ומדוע

אתחיל בבחירה שלי. לינגנו של שחר שמש. אמשיך בסיבות, ואסיים בתשובה להתנגדויות שעלו להצעה ספציפית זו.

ראוי לומר כבר בהתחלה, שאלון אלטמן ושלומי פיש הם אכן בעלי כישורים לבצע מלאכות תחזוקה אלו, והם הוכיחו זאת אינספור פעמים. הניסיון שלהם מדבר בעד עצמו. יחד עם זאת, לאחר שהעמותה צברה ניסיון של מספר שנים, בהן אנשים פרטיים מתנדבים לבצע את המלאכה, אך מתעכבים בביצועה - אין מנוס מלהוציא את העבודה אל חברה חיצונית. העדיפות האישית שלי הייתה להוציא מכרז בתשלום, כפי שהוצע ברשימה, אך אני מאמין שלפני שהעמותה מתחילה להתחייב על הוצאות תקופתיות, היא צריכה ליצור בסיס הכנסה איתן. יום זה טרם הגיע.

חברת לינגנו נמצאת כבר מספר שנים בשוק, ולשחר שמש מספיק ניסיון בכדי לנהל שרתים של העמותה. הבאנר אשר ניתן לחברה כלשהי, ונמצא בעמוד הבית של העמותה, משרת מבחינתי את העמותה לא פחות מאשר את החברה. כמו ששחר אמר, בציטוט חופשי: "אני לא רוצה את הלוגו של לינגנו נמצא בעמוד בית שעבר השחתה". פשוט מאוד, יש לחברה מה להפסיד. כאן כבר לא מדובר בשחר שמש, המתנדב הפרטי, אלא בשחר שמש, בעלים של חברה עם תדמית מסויימת, ואני מאמין שבתור חלק מהתדמית של החברה, יהיה חשוב לה לעשות עבודה איכותית, ובזמן.

לגבי ההערות שעלו ברשימת התפוצה, והתשובות להן שרק מחזקות אותי בהחלטתי על הבחירה

אודה ואתוודה. עד שהוצאתי את ההודעה בדבר תחזוקת השרתים, לא היה לי מושג לגבי ההיסטוריה שלהם. אמנם אני מנוי על רשימת הדיונים של העמותה, אבל ממש לא זכרתי אפילו שבריר מכל הסאגה שהייתה שם. בהתייחסות שלי, אני לא מנסה לקבוע עובדות לגבי מה שקרה, אלא רק להביע את דעתי, מהרושם שנוצר אצלי.

"שחר שמש אחראי על המצב הקפוא שבו נמצאים השרתים"- שנים עברו. שנים, מאז ששחר עזב את ניהול השרתים. עד היום, שרתי המקור לא עברו כל שינוי. שנים עברו, ולא קם האדם שיגיד: "לא טוב לי עם המערכת הזו, ואין לי דרך להתמודד עם ההגדרות הישנות, אז אני אתקין את המערכת מחדש, ואשים עליה כל מה שצריך". העמותה יכלה להתמודד עם 3 ימים בהם השרתים לא עובדים, ואני בטוח שאנשים היו מסוגלים לחיות עם זה. גם אם כל האחריות בגין אי-חפיפה היא על שחר שמש, וגם אם הוא החביא אצלו בבית מתחת לבלאטות את ההגדרות של השרת, זה עדיין היה ניתן לעשייה. וזה לא נעשה. לפיכך, גם אם שחר שמש היה אחראי על המצב הקפוא של השרתים, הרי שהיום זה ממש לא המקרה.

שחר שמש מטורף על אבטחה- מעולה. המערכות שאנחנו מתכוונים להתקין על המערכת, ייצרו ללא כל ספק פרצות אבטחה (מערכת ניהול התוכן, הוויקי, ובמיוחד הפורומים). כל זב חוטם ומצורע, כל סקריפט קידי וסייבר טרוריסט מוסלמי שרק מחפשים לפרוץ לאתר ולהכניס שם את הקשקושים שלהם, יימשכו אל האתר כמו זבובי פרות לקצפת. ואני לא מתכוון לתת להם לעמוד לי על הBuffet. יש לנדב ולי מספיק ניסיון עם מערכות ניהול תוכן, בשביל להחליט אם החלפת מערכת זו באחרת בשל שיקולי אבטחה, היא אכן כל כך נוראית, או שמדובר במשהו שאנחנו יכולים לחיות איתו.

הסעיף שנותן ללינגנו זכות וטו, יקפיא את השרתים- אז קודם כל אזכיר לכולם, שכרגע השרתים מוקפאים. מוסקבה בחורף לא קפואה כמו השרתים האהובים שלנו.

ולגבי כל ההערות, אני חושב שהאפשרות לסיים את ההתקשרות בהתראה של 7 ימים מראש, די פותרת כל בעיה קרדינלית שיכולה להופיע. קשה לי להיזכר, בתור עו"ד, בחוזה שבו הייתי צד, וניתנה לאחד הצדדים אפשרות להביא את החוזה לכדי סיום בהודעה כזו קצרה, בלי להידרש לנמק את ההחלטות שלו. בגלל אופי ההודעה המוקדמת, זה אכן הוגן שהאפשרות הזו תהיה הדדית.

זוהי החלטתי.

בברכת חתימה טובה,

דותן מזור

--