Nadav Har'El wrote:

> אשמח אם ההתייחסות תתחיל פה, כי, אודה ואבוש, אין לי מושג מה זה "בירל".
> ניסיתי קצת גוגל, והדבר היחיד שאיך-שהוא קרוב למילה "בירל" שמצאתי היה
> http://www.beryl-project.org/
> האם התכוונת לזה?
> אם כן, אתה יכול לספר לנו קצת על מה זה, ולמה זה טוב?

כן - הוא התכוון לבריל ...
לשאלתך - זה לא "טוב" . מבחינת עומסים על המערכת ומבחינת היכולות שהוא
מאפשר , אין בו יותר מידי.
הוא כן מספק ממשק משתמש "שונה" - למעשה משנה את חווית המשתמש.
יש לזה ייתרונות מסויימים כאשר רוצים להציג מערכת "מגניבה" או מערכת שתעורר
"וואהו" אצל מי שלא מכיר את זה. מבחינה מסויימת זה מהווה מעין תחרות
ליכולות לגרפיות החדשות שקיימות ב"ויסטה".

לצורך, הפרוטוקול, מדובר בפרישת "שולחנות העבודה " שלך על מעטפת של קוביה ,
כאשר מעבר בין משטחי העבודה מסובב את הקוביה, כמו כן ישנם תוספות ויזואליות
די נחמדות כמו שקיפות של חלונות ועוד.

בקשר לכיסוי התקשורתי - אתם יכולים להניח שמרבית ה"כתבות" הם למעשה פרסומת
במסווה של כתבה. עיתונים ועיתונאים מצאו דרך לממן את העיתון. הם ימכרו לך
"כתבה ניטאלית" בסכום של בין 5000 ש"ח לסכום של 15000 ש"ח (תלוי בעיתון
ותלוי בכיסוי) .
כך שיש סיבה לכך שיש הרבה כתבות על ויסטה.
רק אתמול הציע לי עיתונאי מהארץ כתבה תמורת 8000 ש"ח - כמובן ששלחתי אותו
לחפש את חבריו (בעברית צחה) - התשובה הרשמית שלי לדברים הללו היא שאני לא
מכריח שום עיתון לכתוב על שום נושא , אבל אם זה מעניין את קהל הקוראים ושם
את העיתון בנקודה שהוא מצטייר בפני קוראיו כמקצועי - אני אשמח לסייע ובדיוק
כמו שאני לא מבקש כסף תמורת העזרה שאני מספק לעיתנאי כזה או אחר אני לא
רואה שום סיבה שבעולם לממן כתבה "אובייקטיבית" לכאורה..

מישהו אמר "עיתונות חופשית " ? "אמת עיתנאית" ? "חתירה לאמיתות ונכונות" ?
- לא בישראל !

> אני מסכים אתך שוינדו מנג'ר "מגניב" (אם אכן זה מה שהתכוונת אליו) יכול לגרום
> לאנשים שרואים הדגמה לחשוב שלינוקס הוא "מגניב".
>
> נותר רק לראות אם זה יכול לשכנע אנשים להתקין לינוקס. הנקודה החלשה בטיעון היא
> שכדי לבחור מערכת הפעלה השיקולים הרבה יותר נרחבים מ"מגניבות" - אבל גם אם
> במגניבות עסקינן, תאימות לתכנות מגניבות אחרות גם חשובה. למרבה הצער, רוב התכנות
> המגניבות שהמשתמש ישמע עליהן ויקרא עליהן, פשוט לא רצות על לינוקס. למרבה
> השמחה, לאט לאט (לאט מדי) זה מתחיל להשתנות (לדוגמה: סקייפ וסקנד לייפ קיימים
> גם ללינוקס).

בנקודה זו אני יכול לומר שאני מכיר מספר ארגונים גדולים בארץ שמוכנים לבחון
שימוש בלינוקס וקוד פתוח גם על מערכות desktop - הבעיה היא התמיכה של
אפליקציות ארגוניות (!) כגון SAP וכו' בלינוקס (הכוונה היא לצד הלקוח לא
לצד השרת).
ההנחה שלי היא שככל שלינוקס יהיה נפוץ במגזר העסקי (במשק) הוא גם יזכה
לתפוצה רחבה יותר אצל המשתמש הביתי.