Shlomi Fish wrote:
> [...]
לא הבנתי.

הוא הציע לך שתכתוב כתבה בנושא מסויים שהוא מכתיב, כשהוא מכתיב גם את
המסקנות שלה?

מתוך עניין, כמו גם מתוך רצון לעשות Outing, באיזה נושא ומה המסקנות?

רק לידע כללי, כמי שכותב מידי פעם ומפרסם ב-NRG, אם זה התשלום של הארץ על
כתבה בנושא ומסקנות על פי בחירתך, קח בשתי הידיים. אני יכול להגיד לך שמה
שאני מקבל על כל כתבה שכתבתי שמתפרסמת ב-NRG לא מגיע ל-10% מהמספר שאמרת.
למעשה, זה לא מגיע גם ל-5% מזה. למעשה, אני יכול להקטין את המספרים עוד לא
מעט, אבל זה לא מכובד לדבר על כמה מקבלים על דברים. כמובן ש-NRG זה לא
הארץ, אבל אחרי מה שאמרת, אני לא בטוח שהכיוון הוא לטובה.

אני איתך. אני רק אציין שבעוד שאני לא דורש כסף על זה שעיתונאי מתקשר ומבקש
מידע (כולל כמה פעמים שישבתי עם עיתונאים מעל שעתיים להסביר מה זו תוכנה
חופשית), אני כן שמח לקבל כסף מ-NRG כשאני כותב בשבילם כתבה. זה עדיין לא
אומר שאני אכתוב בנושא שלא מעניין אותי (לא מזה אני מתפרנס), או אדחוף מטרה
שאני לא מאמין בה (יושר מקצועי). בכל מה שהתפרסם מפרי עטי הופיעה ביוגרפיה
שהציגה את ההטיה שלי באופן גלוי.

ישראל לא היחידה, ואפילו לא הכי גרועה. זה נכון שלא מעט עיתונים, ובעיקר
הגדולים, חוטאים בזה. זה אפילו נכון ש"הארץ" בהרבה מובנים, גרוע מאחרים.

מצד שני, אם זה לא בתשלום, אז זה כן בסדר? אם עיתון מפרסם הודעה לעיתונות
שהוא קיבל, כמעט כלשונה, בלי לציין שזאת הודעה לעיתונות מטעם ארגון, אז זה
מאוד משנה אם הוא קיבל או לא קיבל כסף על זה? בוא נניח, לצורך הדיון, שאין
שם על כותב ההודעה. ז"א, זה לא שעיתונאי לקח הודעה לעיתונות ופרסם אותה,
כלשונה, תחת שמו, אלא שההודעה מתפרסמת ולכאורה אף אחד לא כתב אותה.

שחר