בעניין אשרור תקן OOXML של מיקרוסופט כתקן בינלאומי (ISO) להלן עדכון קצר:

* עפ"י האתר של FFII, הכולל עצומה נגד קבלת התקן הזה
http://www.noooxml.org/start,

מדינות החברות ב- ISO אמורות להצביע בנדון. במדינות רבות תאריך הגג לקבלת
פניות מהציבור בעניין זה כבר חלף או חולף בימים אלה. ישראל מופיעה בין
המדינות שבהן המצב לא ידוע (ומארגני הקמפיין מציעים לפנות לגופי התקינה שלהן).

* להבהרת המצב, כתבתי מכתב למכון התקנים ובו בקשה לקבלת מידע בעניין

http://amit.freeshell.org/mti_letter.html

* התשובה התקבלה אתמול

http://amit.freeshell.org/mti_reply.html

בקצרה (ההערות בסוגריים הן פרשנות שלי):

   - ההצבעה היא כרגע כן/לא, ללא אפשרות להערות.

   - מכון התקנים הישראלי לא נוקט עמדה בעניין (כנראה המשמעות: "נמנע" -
הקול לא ייספר).

   - בתחילת אוגוסט (אם לא תהיה התנגדות של לפחות רבע מבין המדינות שכן
מצביעות) ההצעה עוברת למצב FDIS (טיוטה סופית), ובאוקטובר תהפוך לתקן.

   - במידה ואני (או אתם...) מעוניין להשפיע, מצורפים פרטי קשר של הגב'
המרכזת את פעילות מכון התקנים מול הגופים הבינ"ל.

נראה לי שאם אנחנו רוצים לפעול בעניין באמצעות הצינורות המקובלים (כלומר -
דרך מכון התקנים - להבדיל מחתימה על העצומה), אז עדיף שזה יעשה בצורה
מרוכזת, ע"י מישהו שמייצג יותר מאשר את עצמו (למשל עמותת המקור). הייתי
רוצה לדעת אם יש סיכוי להגיע לעמדה מוסכמת בעניין. כמו כן - אשמח לשמוע אם
מישהו בדק לעומק את הבעיות שהועלו באתר העצומה, ומה דעתו.

דעתי האישית (לא סופית...) בנושא - בהודעה נפרדת (מחר ...)

   בברכה,
        ע.א.