2010/1/15 E L <elyl...@cs.huji.ac.il>

> נכון, החברות והמשתמשים מרויחים אבל לא המתכנתים.
> בעוד שבקוד סגור המתכנת יכול להרוויח כסף ממכירת התוכנה בקוד פתוח הוא צריך
> חברה מאחוריו
> שבאופן טיבעי שואבת חלק גדול מהכסף.
> מבחינה זו קוד פתוח הוא מאוד קפיטליסטי בעלי ההון מרוויחים את רוב הכסף
> והעובדים הרבה פחות.
> חוסר היכולת להרייוח באופן ישיר ממכירת התוכנה גורם לכך שבמקומות בהם הקוד
> עצמו הוא המוצר קוד פתוח יותר קשה ליישום.
> כמו למשל חברות המייצרות מנועים למשחקים או חברה כמו מטלב.
>
> אלי
>
> האם אתה טוען שבקוד סגור כל מתכנת יכול להרוויח כסף ממכירת התוכנה?

לדעתי המציאות מוכיחה את ההיפך. הרי ישנן מאות אלפי חברות תוכנה בקוד סגור,
חברות קטנות של מספר מצומצם של מתכנתים.
מי מרוויח כסף מקוד סגור? מעט חברות ענק כמו מיקרוסופט, אוראקל, סימנטק וכד'.
כך שזה לדעתי די מוכיח שקוד סגור אינו מודל עסקי רווחי.
לעומת זאת בקוד פתוח יש לכל אחד הזדמנות לרווח. אתה יכול להתפרנס משינויים בקוד
עבור לקוחות, מה שלחלוטין בלתי אפשרי בתוכנה קניינית.

כל פעם מדהים אותי מחדש לראות אנשי קוד פתוח שתומכים בצורה זו או אחרת במודל לא
הגיוני ולא כלכלי כמו תוכנה קניינית.
לדעתי הסיבה העיקרית שקוד פתוח עדיין לא הפך להיות המיינסטרים זה רק אנחנו
קהילת התוכנה החופשית שחושבת שיש הגיון בתוכנה קניינית.

--
אורי עידן