2010/6/21 Omer Zak <w...@zak.co.il>

למה לא לעשות הכל במקביל?
אנו יודעים כבר שמדובר בקייטנה לתחום גילאים עם חסם תחתון של 6 וחסם עליון
של 18.  זה מספיק כדי להתחיל לברר דרישות חוקיות.
ומהדרישות החוקיות אפשר לדעת מה אפשר לעשות בקלות ומה קשה לעשות, וזה גם כן
משפיע על ההחלטה מה בכלל רוצים לעשות בקייטנה.

כל הפרויקט מלא בלולאות משוב ומעגלי קסמים.  כך ששווה להתחיל בחיפוש מידע
בכל נקודת התחלה שנוחה למי שאוסף את המידע.

איסוף מידע הוא דבר מצוין, בתנאי שאח"כ (גם בעוד שנה ויותר) אפשר למצוא ולנצל
אותו מבלי שיהיה צורך להתחיל לאסוף מחדש.

מכיוון שאין דבר כזה "ארכיון העמותה", ודליית מידע שימושי ע"י חיפוש טקסט
בארכיב של הפורום המכובד דורשת לא מעט כשרון והשקעת זמן (ברמה שמתחרה באיסוף
מחדש של המידע ממקורות אחרים), אני מבקש שוב מכל המחפשים והמבררים - נא להעלות
את מה שמצאתם על הויקי.
לויקיפובים שבינינו אני אפילו מוכן לעזור - תשלחו לי במייל (עדיפות תנתן
למצרפים אישור מפסיכולוג מוסמך (-: ) ואני אעלה בשמכם.

אגב, לדעתי בהחלט כדאי לחשוב על קורסים קצרים ושעורים בודדים - בין במסגרת
קייטנה או שעורי העשרה בבי"ס.
מי שהעביר שעורים מסוג זה, כדאי שיספר על כך (גם אם הוא לא פנוי ללמד בעצמו),
כדי שמדריכי שעורים עתידיים יוכלו לפנות אליו לקבל עצות.

ובלי קשר, אני מציע את הרעיון הטפשי הבא:
קייטנה או קורס למכונות וירטואליות.
המשתתפים ילמדו איך להתקין, להאכיל ולהפעיל מכונות וירטואליות על המחשב
המשפחתי.  הם ילמדו גם איך לנצל את המירב של הטכנולוגיה הזו כדי להריץ למשל
לינוקס על חלונות ולהפך.

לגבי ה"להפך", אם אני מבין נכון אז (לצערנו? לשמחתנו?) פתרון הוירטואליזציה של
מיקרוסופט, הוא חינמי על וינדוס 7 לבעלי רשיון professional או ultimate, אבל
גרסאות premium למיניהן שאנשים מקבלים יחד עם המחשב *אינן* מורשות להשתמש בו.
זה נותן לנו "תרוץ" נוסף ללמד איך להתקין ולתפעל virtualbox וכלים חופשיים
דומים.

[[בעצם, גם לגבי הרצת וינדוס וירטואלי יש בעיות רשיון. המומלץ ביותר הוא להריץ
xp  (רצוי pro, כדי לאפשר rdesktop ו- seamless). לגבי ויסטה ומעלה, הרשיון
ספציפית אוסר הרצת וינדוס כמכונה וירטואלית, מלבד גרסאות pro ושות' היקרות יותר
(ובכל מקרה, לגבי ויסטה, שומר נפשו ירחק, כי בזכות טכנולוגית SxS נפח המערכת
"תופח מאליו" ויזלול בשמחה עשרות ג'יגבייט לרוב)]]