אני חושש שאתה מתבלבל. סטולמן דואג לבדל את עצמו מתנועת הקוד הפתוח, וכשהם שהוא
לא מתכוון לייצגה, היא לא מתכוונת להיות מיוצגת על ידו. סטולמן מייצג את תנועת
התכנה החופשית, לא תנועת הקוד הפתוח.
תנועת התכנה החופשית יכולה להיתפש כתנועה פוליטית אם אתה מעוניין בכך, אני לא
בטוח שאני מסכים איתך. סטולמן בעצמו אומר שהתנועה מדברת על חופש תכנה בלבד ולא
מתייחסת לאמלנטים אחרים בחיים. לכן הוא מעדיף שלא לקרוא לפילוסופיה שלו
"אידיאולוגיה", אשר מצופה ממנה לדעתו שתקיף את כל החיים.
 תנועת הקוד הפתוח היא תנועה פרגמטית אשר מקדמת פרדיגמה מסויימת בפיתוח בכלל
ותכנה בפרט. אמנם היא שמה דגש מסויים על עקרון החירות, אך לתפישתי זהו דגש יותר
ככלי מאשר כמטרה.
לתפישתי, שתי התנועות קמו בגלל חוסר שביעות רצון מחוקי הזכויות היוצרים
המקובלים בעולם, והן מציעות שימוש אלטרנטיבי בחוקים אלה כפתרון זמני או סופי.
קשה להציג קוד פתוח כתפיסה פוליטית משום שניתן להתחבר אל ערכיה גם מכיוון של
ליברליזם וגם מכיוון של סוציאליזם.
אביתר פרקר