גם בפרקטיקה זה חשוב: לדעתי קוד פתוח אינו מאיים על תאגידים, לא באופן ישיר בכל
אופן. אך הוא כן פוגע במונופולים. גם סוציאליסטים וגם אנשי השוק החופשי מסכימים
שמונופולים הם גרועים לכלכלה וגם לא מוסריים במידה מסויימת.
כמובן שאלה שמרוויחים ישירות מהמונופולים של זכויות היוצרים עשויים להתנגד יותר
לקוד פתוח, וגם להגדיר את עצמם כקפיטלסיטים, אבל הם טועים. אדם שמצפה להרוויח
כמונופול ולא באמצעות השוק החופשי, לא יכול להיקרא קפיטליסט.
קפיטליסט אמיתי מתנגד להתערבות המדינה בשוק, וחוקי זכויות היוצרים הקיימים היום
הם בדיוק זה.

כל מה שכתבתי לא היה כדי לשכנע אף אחד בדעותיי, אלא רק כדי להראות שאי אפשר
לקשר באופן בלעדי תמיכה בקוד פתוח (ואפילו בתכנה חופשית) באידיאולוגיה
פוליטית/כלכלית כלשהי (בסביבה דמוקרטית).