On 08/17/2011 07:03 PM, Lior Kaplan wrote:

2011/8/17 Tzafrir Cohen <tzaf...@cohens.org.il>
On Wed, Aug 17, 2011 at 05:55:41PM +0300, Lior Kaplan wrote:
אתה יכול לתת דוגמאות להוצאות האמורות?

לדוגמה: תרומה כללית למאהלים אינה משהו שקשור למטרות העמותה. לעומת זאת,
הקמת רשת אלחוטית שם (יש התקדמות עם אריג?) נראית לי כמו משהו מעניין
וחדשני, ששווה עידוד.

אין לי דוגמה טובה מאחר והשימוש בפועל תלוי בחבר'ה של המחאה. אך מובהר מראש שכל הוצאה תצטרך לעמוד במטרות העמותה - אחרת אין לנו שום דרך להוציא את הכסף.

על פי מיטב הבנתי, אם זה המצב, אסור לעמותה להעביר כספים. אם היה מדובר בעמותה אחרת, אפשר היה לחייב אותם להשתמש אך ורק למטרות תוכנה חופשית, אבל אם זה היה המצב, הם היו יכולים לקבל את הכסף בעצמם, והשאלה לא היתה עולה.

אני מציע שפרוייקטים ספציפיים שזקוקים למימון יגישו את הדברים שהם צריכים, והעמותה תקבל כספים כדי לקנות להם את אותם הדברים. אחרת אני חושש מבלאגן גדול מידי, ומאובדן דרך. זה לא שונה ממצב היפוטתי שאני הייתי זקוק לעזרה כספית כדי לקנות שם מתחם, נגיד, ל–fakeroot-ng. העמותה לא היתה נותנת לי כסף כדי שאני „אעשה איתו משהו”. היא היתה קונה עבורי את שם המתחם, או מחזירה לי כסף על שם מתחם שאני קניתי כנגד קבלה (מתוך הנחה שהעמותה היתה בוחרת לעזור לי, כמובן).

שחר

--
Shachar Shemesh
Lingnu Open Source Consulting Ltd.