אני חושב שכסף משחית באספקט הזה.
ישנה תרומה ערה של עבודה קוד וזמן אוויר ממספר חברים ששותפים גם למקור וגם לתנועת
המחאה (רם און ודורון הבלתי נלאים :)
אבל גם אנחנו (לינווייט) תורמים וכך גם חברות נוספות כגון דופינטי וסיפיאו - אנו
לא מצפים שישפו אותנו על התרומה (שמקדמת מאוד את השימוש הנפוץ בקוד פתוח כפי שזהר
הסביר).
מניסיוני כל תרומה (מתרומת קוד להפקת ארועים או כל פעילות) היא פעולת שיווק נטו -
יש לנו הזדמנות לתת את הכלים שלנו בחינם ולקבל את משתמשי הבטא הנלהבים והממוקדים
בעולם.
אין לי שום ציפייה לקבל כסף עבור האלטרואיזם שלנו מצד אחד או השיווק שלנו מצד אחר.
לדעתי בכל הדוגמאות (גם בהאב וגם בסמסים) צריכים הארגונים לתרום למאמץ מתוך ההבנה
שהתרומה תשווק אותם (ההאב או חברת סמסים כזו או אחרת).
אני לא חושב שאנו צריכים להיות התקדים ש"ילכלך" את הכוונה הטובה ויוזיל ןיעקר ממנה
את התרומה.

ברגע שיש פיתוח שתורם לכלל ושאינו יכול להתקיים ללא המימון יש מקום למימון שלו
(לדעתי פרויקט כמו החברה של כנסת פתוחה בהחלט ראוי להחזר הוצאות אירוח בהאב כשהם
עובדים שם - אם זה נדרש לדוגמא).
אלו זמנים מאוד מרגשים בכל מה שנוגע לאימוץ השימוש וההתייחסות לקוד פתוח כמשהוא
סטנדרטי ואף הכרחי במאבק.
יחי המהפכה
ליאור

Lior Kesos