On 08/18/2011 08:34 AM, Orna Agmon Ben-Yehuda wrote:

> עומר - אתה צודק. אני משדרגת את הצעתי.  קו מנחה טוב יותר הוא שהועד צריך
> להוציא כספים, לא משנה מי תרם כמה ולאיזו מטרה, רק למטרות שהיה מממן לולי
> היתה מתקבלת תרומה ייעודית. הנגשת ארוע של העמותה בהחלט אפשר לממן מתקציב
> העמותה, אף על פי שקל יותר להוציא את הכסף כשיש תרומה ייעודית לנושא.
> חבילת מסרונים למחאה עדיין נופלת מחוץ לקריטריון הזה.

במילים אחרות, חסל סדר bug bounties.

בערך בשנת 2000, מישהו פנה ל–EFF עם מימון לפרוייקט ספציפי. הפרוייקט הזה
היה גדול מידי, ודרש יותר מידי כסף בפני עצמו, מכדי שה–EFF יוציא עליו כסף
מיוזמתו. עם מימון ייעודי, ה–EFF בחר שכן להוציא את הכסף, והתוצאה היתה
Deep crack, מערכת שפורצת את DES ע״י סריקת כל מרחב המפתחות בשלושה ימים.
Deep crack היתה אחד הגורמים המרכזיים לארצות הברית להסיר את מגבלות הייצוא
הלא סבירות על הצפנה באורכי מפתח סבירים.

האם לדעתך המקור לא צריכה להתערב במימונים כאלו?

אנשים, אם אתם מתנגדים למחאה, או להזרמת הכספים הספציפית הזו, תתנגדו לה
(למעשה, אני באותו המחנה בעצמי). אל תחסמו את המקור מלקבל תרומות ייעודיות
בכלל. זה פשוט לא נכון.

שחר

--
Shachar Shemesh