On Sat, May 12, 2012, Ram on Agmon wrote about "Re: כנס אוגוסט פנגווין 2012 -
בחיפה! וקריאה למרצים":
> כמה שאני שובר את הראש, לא הצלחתי להבין את הקשר בין הציונות לבין מיקומו הבא
> של כנס אוגוסט פינגויין. הייתי יכול אולי להיות קשוב יותר אילו, למשל, הכנס
> היה מתקיים על הירח. ואז באמת הייתי יכול להבין את החשיבות שלו לציונות.

כי לשאלה שאתה מעלה אין שום קשר דווקא לאוגוסט פנגווין. בכל פגישה של
אנשים, בכל עניין ובכל קבוצה, תמיד עולה אותה שאלה, ותמיד לאנשי המרכז יש
אותה תשובה - בו נעשה את זה במרכז, כי זה יותר נוח לרוב. ואנשי המרכז
התרגלו - תמיד כשצריך להיפגש, אותם "צפוניים" וה"דרומיים" המוזרים צריכים
לבוא אליהם. ואז גם הצפוניים והדרומיים מתחילים להבין - נוח יותר לגור
במרכז. כדאי לעבור לגור במרכז. והם אכן עושים זאת בהמוניהם, והתופעה שרוב האנשים
גרים במרכז הופכת לנבואה שמגשימה את עצמה. וזה פוגע במדינה. זה הקשר לציונות.

את הביטוי הכי מופרך לתופעה הזו ראיתי לאחרונה במקום העבודה שלי, בו אנשי
המרכז הם דווקא מיעוט והצפוניים רוב. קיימנו יום הרצאות, ולמרות שכל המרצים
היינו מאזור חיפה, הוחלט לקיים את היום בסניף בתל-אביב, "כי זה במרכז ונוח
לכולם". התוצאה - כל המרצים וחצי מהשומעים הגיעו מחיפה, ולתל-אביבים, כמו
תמיד, היה נוח כמו שהם רגילים.

> השאלה היא שאלה של נוחות ושל שיווק, אומנם ערכים שהציונת לא טיפחה בראשית
> דרכה, אך שכיום הינם חלק ממערכת קבלות ההחלטות של כל מארגן כנס.

לדעתי, אם תקיים את הכנס במרכז מנהטן, יגיעו אפילו יותר אנשים - במרחק 10
דקות הליכה מהכנס, גרים יותר אנשים מבתל-אביב כולה. אך האם תעביר את הכנס
למנהטן? *לא*, כי העמותה שלנו היא עמותה *ישראלית* לקוד פתוח ולתכנה
חופשית. *ישראלית*, לא *ניו-יורקית*, אך גם לא *תל-אביבית* או *של אזור המרכז*
היא חלק משם העמותה, ולכן זה אכן צריך להיות חלק ממערכת השיקולים. אך כמובן
שלא השיקול המרכזי (אין לי מושג מה היה השיקול שגרם לבחירת חיפה - לא היה לי
כל קשר לבחירה הזו).

--
Nadav Har'El                        |                  Saturday, May 12 2012,