גילוי נאות: אני גר בצפון, כשעה נסיעה מחיפה, וכשעתיים מתל-אביב, כך שכנס בחיפה
יותר נוח לי אישית.

רם-און, אני קורא את מה שאתה כותב, ולא מאמין... עצוב שהציונות הפכה למילה גסה,
שכל מיני מפלגות פוליטיות וקיצוניים למיניהם השתלטו עליה - ולכן שכחנו שמדינת
ישראל *איננה* רק מדינת תל-אביב. האם אתה חושב שהמשך ההתכנסות לכיוון המרכז -
כולם צריכים לגור שם, והכל חייב לקרות רק שם, וכל פגישה בין מספר אנשים
חייבת להתבצע שם - היא טובה למדינה?

On Fri, May 11, 2012, Ram on Agmon wrote about "Re: כנס אוגוסט פנגווין 2012 -
בחיפה! וקריאה למרצים":
> אדיר, ההסבר שלך תקף גם לגבי כל איזור אחר, אפשר להביא אותו בדיוק באותה תקפות
> גם לגבי באר שבע, כך שאני לא חושב שיש בו תקפות כל שהיא. :) אבל יש הבדל אחד
> משמעותי, שהמרכז, מעצם הגדרתו, קרוב באופן ממוצע ליותר אנשים מאשר הצפון.

נכון - אף אחד לא אמר שחיפה עדיפה מבאר שבע. אני חושב שהטיעון של אדיר היה
שחיפה מתאימה בדיוק כמו האפשרויות האחרות.

> אם תשכלל את עלות הנסיעה כחלק מהרצון להנגיש את הכנס הרי יש כאן מצב שבו העלות
> הממוצעת של כל המגיעים גבוהה יותר כאשר נמצאים בחיפה, מאשר בתל-אביב.

ה"ממוצע" שאתה מחשב מניח מראש שיגיעו בדיוק אותם אנשים שהגיעו בשנה שעברה,
כשהכנס היה בתל-אביב. אבל מה אם בשנה שעברה היו אנשים שויתרו להגיע לכנס,
מכיוון שהם גרים בחיפה, או בקריית שמונה, או בבאר-שבע - ואם תעשה כנס קרוב
יותר אליהם יש יותר סיכוי שיגיעו?

מה שנכון הוא, אגב, שאם כבר נבחר מקום בחיפה, מסקרן אותי מדוע דווקא מרכז
הכרמל. מרכז הכרמל הוא מקום נחמד לתיירים שנשארים בחיפה מספר ימים (כמו
שהיה בוויקימדיה), אבל למי שמגיע מישראל, הוא מקום לא נוח - האוטובוסים
הבין-עירוניים והרכבות לא מגיעים קרוב אליו, והחניה בו היא בעייתית/יקרה
כמעט כמו בתל-אביב.

> ואם קיבלנו הזמנה להתארח בצפון, הייתי מצפה שיהיה גם הבדל בעלויות הכניסה
> לכנס. אם כבר מתארחים בצפון, הרי לפחות שעלות הכניסה תהיה נמוכה יותר :).

אותי הגישה הזו אפילו לא מצחיקה. לא רק שחיפה איננה איזה "חור" בצפון
הרחוק, אלא שאפילו אם *כן* היינו עושים את הכנס באיזה חור, איך בדיוק היית מצפה
להוריד את העלויות? בצפון בונים אולמות כנסים בחינם? אולי אמורים לעבוד שם בחצי
מחיר? אולי הבורקסים זולים יותר, כי מכינים אותם ה"ילידים" המוזרים שגרים באזור
הצפון?

> אגב, אם כבר עלה נושא הכנס, אולי גם הגיע הזמן לשנות את שמות למשהו שלא ישמע
> גיקי עד רתיעה :). משהו שידבר על קהילה, תוכנה חופשית, וישראל, כך שגם סטולמן
> ירום הודו יכול לא להדיר רגליו הכה מפורסמות מהכנס.

אפשר, אם ההרצאות יהיו בהתאם. לא יעזור אם שם הכנס יהיה "חופש, שוויון
ואחווה" אבל ההרצאות יהיו על C++, mysql, gawk וכד'.

נדב.

--
Nadav Har'El                        |                    Friday, May 11 2012,