2012/9/27 Amir Eldor <amir.el...@gmail.com>

> אגב, אני רואה שאורט ישראל משתמשים בוורדפרס לאתר הראשי שלהם. לעומת זאת, יש
> להם מערכת שנקראת clickit שהיא מן CMS מעפן שעובד רק על אקספלורר והוא סגור
> ומסוגר. הם משתמשים במערכת הזו עבור אתרים לבתי ספר שונים של אורט (אני מכיר
> אישית מישהי שמנהלת כזה אתר).
>
> למה לא חשבו ליצור את תתי האתרים לכל בי"ס בוורדפרס? או פתרון מבוסס וורדפרס?
> "כליקיט" שלהם יודע לנהל פורומים, תכנים לשיעורים, אתרים למגמות שונות, וכל
> מיני דברים מגעילים אך נחוצים כאלו. לי זה נשמע יותר כמו עבודה לאיזה "הפצת
> דרופל" או איך שקוראים לזה. אולי וורדפרס לא ענתה על הציפיות שלהם בתחילת הדרך
> [...]

באופן היסטורי אורט השתמשו במערכת שהם פיתחו, והכניסה שלהם לוורדפרס התבצעה
בשנים האחרונות. להערכתי כיום הם מעדיפים להעביר אתרים לוורדפרס מאשר להמשיך
לתחזק את המערכת הגוססת שלהם.

בבלוג של צוות הפיתוח של כליקיט הם כתבו מספר פעמים בעבר על ההתלבטויות שלהם
בנוגע להמשך הפיתוח של המערכת שלהם. האתר שלהם משום מה לא זמין, אבל אפשר
למצוא את הרשומות המעניינות כאן (שימו לב שמדובר בארכיון מלפני שנתיים):
http://web.archive.org/web/20100814190959/http://blogs.ort.org.il/clickit/

ציטוט:

*אני חושב שכבר אמרתי את זה באחד הפוסטים הקודמים שכתבתי, אבל אחת הדילמות
העיקריות שלנו דנה בעניין פיתוח מערכת לניהול תוכן. באופן עקרוני, הגרסא
הראשונה של כליקיט פותחה כבר במאה הקודמת (1999) כיוון שלא הרבה אפשרויות
אחרות – מערכות ה-CMS היו עוד בחיתוליהן, היה מבחר מועט ות’כלס אף אחת מהן לא
היתה כזה גליק, אז החלטנו לפתח בעצמנו מערכת שכזו, וככה נוצרה כליקיט. באופן
טבעי, במרוצת הזמן המשכנו לתחזק ולפתח את המערכת – מכליקיט לכליקיט2, מכליקיט2
לכליקיט3 ומכליקיט3 לכליקיט לייט, שהעבודה עליו הסתיימה לפני שנה לערך. *

*
*

*בדיעבד, אני חושב שאפשר לומר שבשנה האחרונה הפיתוח של כליקיט לייט והשדרוג
התמידי של כליקיט3 היה במידה מסוימת טראומטי, במיוחד לאור העובדה באותו פרק
הזמן התחלנו ללמוד ולהטמיע גם את וורדפרס. ככה יצא שאיכשהו נתקענו. היתרונות
והחסרונות של כל אלטרנטיבה ברורות לנו – כליקיט לייט נבנתה כדי לתת מענה מהיר
ונוח ליכולות של קהל המשתמשים שלנו, וזה לא משהו שצריך להקל עליו ראש כשאנחנו
מדברים על קהל משתמשים של מורים ואנשי חינוך. העניין הוא שלעומת וורדפרס
שמציעה אינספור תוספים ותבניות עיצוב בהתקנה מיידית, בכליקיט לייט כל פיתוח או
שדרוג מלווה בשעות עבודה של תכנות, ולא היינו מתנגדים להעביר את שעות העבודה
האלו לפרוייקטים אחרים. *

--
*Tomer Cohen*
http://tomercohen.com