הבעיה ברוב מערכות ההצבעה הממוחשבות היא ב"מספר הניקסון" שלהם:
A system's Nixon Number is the smallest plausible number of people who
would have to conspire in order to subvert that system successfully
בשביל לרמות באופן אפקטיבי בבחירות בפתקים צריכים דיי הרבה אנשים בקנוניה,
אפשר לרמות בקלפי אחת אם האנשים באותה קלפי חברים בקנוניה אבל אם יש הרבה
קלפיות יהיה קשה גנוב כך את הבחירות.
מפרסמים את התוצאות גם ברמת קלפי, אז לאלו שסופרים מחדש וסוכמים תוצאות
מקלפיות שונות קשה לרמות(והם לרוב רבים ויש משגיחים רבים)
וכמובן לא צריך להיות מהנדס תוכנה בשביל להיות משגיח בקלפי או משגיח בסכימה
המרכזית.
אני לא אומר שאי אפשר לבנות מערכת הצבעה ממוחשבת אמינה, אני רק אומר שזה קשה.
בייחוד כשמתייחסים לעובדה שניתן במאמץ מסויים להחביא באגים זדוניים גם בקוד
שעובר review. (ראה underhanded c code contest לדוגמאות יפות)

 מאיר