On Tue, Nov 27, 2012, Tomer Ashur wrote about "Re: פארסת ההצבעות הממוחשבות
בליכוד":
> נדב הזכיר פה איזושהי סכמת הצבעה שהשתמשו בה, אני אשמח לקבל את הפרטים כדי
> לראות את בטיחות הפרוטוקול. אגב, אחת הבעיות המיידיות היא חשש מפני קואליציה
> בין שני האנשים שמחזיקים את המידע. יתרה מכך, זאת נשמעת כמו בעיה אינהרנטית
> שאי אפשר לבזר ליותר משני אנשים.

אוכל לספר לך על המערכת שאלון בנה (הוא יוכל גם לספר בעצמו, אבל אני לא
יודע אם הוא עדיין מנוי ברשימה הזו), אבל אני בהחלט לא טוען שהיא הייתה
מערכת "רצינית" שנועדה לסגור את כל החורים. אני בטוח שבזמן שעבר מאז
(שמונה שנים) פותחו אלגוריתמים ותכנות יותר מלאות.

אתה צודק שבשיטה שהשתמשנו בה אז, יכלו שני הצדדים של הוועדה (הבודק והסופר)
לשתף פעולה ולגלות ביחד מה הצביע אדם מסוים. ניתן די בקלות להרחיב את
המספר 2 לכל מספר אחר, כך שצריך שיתוף פעולה של 3 או 10 אנשים משלבים שונים
של התהליך כדי לגלות מה אדם מסוים הצביע. נשאלת גם השאלה, עד כמה בעיה זו
חמורה למעשה. כבר היום, די קל לועדת הקלפי "לסמן" מעטפה שניתנה לאדם מסוים,
ואז בזמן הספירה לבדוק מה נמצא בתוך המעטפה המסומנת.

כאמור, בהחלט ייתכן שקיימות שיטות הרבה יותר טובות.

--
Nadav Har'El                        |     Tuesday, Nov 27 2012, 14 Kislev 5773