מה שאתם לא שמים לב אליו הוא שאין מי שירים את הפרוייקטים הללו, אתם רוצים
שיהיו יותר פעילויות, שתהיה הכנסה לעמותה ומשם נוכל להוציא כסף לטובת דברים
כאלה ואחרים.

איך שאני רואה את זה הבעיה היא שאין מספיק אנשים שרוצים להרים את אותם
האירועים, אני יכול לתת דוגמה של האגודה למדע בדיוני ופנטזיה ששם גם יש את
הבעיה של אנשים בוגרים שצריכים להתמודד עם עבודה והרמת האירועים ושם עדיין יש
לפחות 2 כנסים גדולים כל שנה ובנוסף עוד מס' כנסים קטנים.

הדבר הראשון שצריך זה אנשים שרוצים להרים פעילויות, זה יכול להיות כנסים, מיזם
בסגנון של פיתוח תכנה בקוד פתוח לרווחת הכלל וכל רעיון אחר בקוד פתוח (מבחינת
הרעיון, זה יכול להיות גם לעשות תיעוד או כל דבר אחר שקשור לנושא).
ברגע שיהיו אנשים שרוצים לעשות את זה אוטומטית גם נוכל להשקיע כסף, להשקיע
בפרסום רלוונטי וכדומה.

לדעתי צריך להקים מאגר מתנדבים של אנשים שרוצים לעשות דברים וכמה זמן הם
יכולים להשקיע עבור הפרויקט/ים, ברגע שיהיו מספיק אנשים במאגר כזה יהיה קל
יותר להקים כל דבר שאנו רוצים.

אם לחזור לדוגמה של האגודה למדע בדיוני, שם יש אירועים כל הזמן ואמנם מדובר על
אותם אנשים לרוב שמגיעים לכנסים אבל יש פרסום קבוע לאירועים הגדולים ברשתות
החברתיות ולכנס הגדול בסוכות גם באתרים הגדולים כגון וואלה, אם החשיפה הזו
הייתה קיימת גם למקור זה היה מעלה משמעותית את כמות האנשים שיודעים על העמותה.

אבל כדי שזה יוכל לקרות צריך שיהיו המתנדבים שיוכלו לעשות את זה, בהתחלה הם
יצטרכו ללמוד איך לעשות את זה וזה לא יהיה קל, אבל עם הזמן יצטבר הידע הזה
ויעבור הלאה ועם הזמן המצב רק ילך וישתפר כל עוד נישאר באופן שהקהילה רוצה את
זה.

ברגע שיהיו המתנדבים כל הרעיונות יכולים להתממש כי הכוח אדם יכול לבצע את זה,
כרגע אוגוסט פינגווין האחרון התקיים אך ורק בזכות נדב ויניק שהתנדב להיות
המנהל ובזכותי שהסכמתי לעזור (למרות שבסוף נדב עשה את רובה המכריע של העבודה),
אני לא זוכר אם היה ידוע לקהילה שקפלן לא רוצה להיות המנהל של הכנס ומבחינתו
הוא פרש מהתפקיד אבל אני לא בטוח שגם אם הוא היה מפרסם את זה ברשימה ובוואטסאפ
שהיה מי שקם ואומר שהוא יקח את זה על עצמו.

לסיום, לדעתי צריך קודם כל מתנדבים ורעיונות לביצוע ואז אפשר להתחיל לחשוב על
איך לנצל את המתנדבים לביצוע המטרות והרעיונות, נכון להיום אני חושב שיש
רעיונות של איך ומה אפשר לעשות, אבל חסר את המתנדבים.
אני אשמח אם כל אחד מכם רוצה לעזור ולא משנה במה כל עוד הוא יכול לתת את הזמן
הדרוש שיגיד לי פה או בכל דרך אחרת ואבנה רשימה של מתנדבים לכל צורך, אם יש
דברים שאתם כבר יודעים לעשות (לדוגמה להרים כנס, להרים האקאתון, לארגן פרסום
ל-X וכדומה) אז תגידו ונתחיל להזיז את זה.

משה