On 25/06/14 22:45, Shlomi Fish wrote:
> שלום לכולם,
>
> לדעתי עמותת המקור צריכה: 1. לא לפחד מכסף - אין לנו מספיק לכל הצרכים. 2. לשכור
> מנהלים של הקופה וכו - אולי על ידי תרומה ייעודית מחברה גדולה או מגוף גדול.
מסכים לחלוטין עם א'. לגבי ב', מסכים חלקית.

המקור צריכה לשכור אנשים בשכר שידחפו את פעילות העמותה. אני לא חושב שזה
צריך להיות מנהלים בשכר. המודל של איגוד האינטרנט, לדעתי, הוא המודל הנכון.

איגוד האינטרנט מצליח להשיג דברים מדהימים. הסיבה היא שיש שם שניים שלושה
אנשים שדוחפים פעילויות בשכר. הם לא המנהלים של האיגוד, וכתוצאה מזה הם לא
צריכים לעמוד לבחירה מחדש כל כמה שנים, ויש להם יציבות תעסוקתית. הם
שכירים, שמשקיעים את כל זמנם בפעילות של האיגוד.

מודל דומה עובד בתנועה לזכויות דיגיטליות. יש את דורון, יונתן וצבי, שנראה
שאין להם חיים מחוץ לתנועה, אבל יש גם את ניר, שמקבל כסף על הפעילות שלו.
זה עושה הבדל ענקי.

לאיגוד האינטרנט יש הרבה הרבה יותר כסף מאשר למקור, והתנועה לזכויות
דיגיטליות מתעסקת בתחומים שהרבה יותר "חמים" מבחינת הנכונות של אנשים לפתוח
את הכיס. עדיין, אני חושב שאפשר לשכור עבור המקור פעיל בתשלום בהיקף של יום
או יומיים בשבוע על בסיס קבוע, ושאחד מתפקידיו יהיה בדיוק למצוא את המקומות
שבהם המקור יכול לעזור.

אני חושב שמדובר ברעיון טוב.

שחר