אז זהו, שהמעורבות של הקהילה היא עצומה גם בתחום של תרומת קוד.
ואפשר לבדוק את זה בקלות, כי כמעט כל הפרוייקטים האלו מתנהלים ב-GitHub ושם יש
מספרים מדוייקים של קונטריביוטרים ושל פורקים.
זה נכון כמובן גם לאנגולר, למרות ששם יש חברה (גוגל) שמעסיקה עשרות אנשים בשכר
מלא, שכל מה שהם עושים זה לפתח קוד פתוח עבור אנגולר.
אז הקהילה היתה יכולה לומר ״אנגולר יכול להסתדר יופי בלעדינו״, אבל למיטב
ידיעתי בכל זאת יש מאות תורמי קוד נוספים (ואולי אף יותר).

עם זאת, הנושא שהעלית, של מעורבות חברה מסחרית, חשוב מאוד.
מעורבות כזאת הינה חיונית מצד אחד, ואנגולר לא היה מגיע למה שהגיע ללא גוגל,
אך מצד שני טומנת בחובה סכנות.
מרתק לעקוב אחרי מה שקורה בחודשים האחרונים בקהילת מטאור, לדוגמא, ששם החברה
המובילה את הפיתוח ביצעה לאחרונה כמה פיתוחים שהינם הפוכים לחלוטין
ל״וויש-ליסט״ של הקהילה: זרקו את מימשק התצוגה האהוב כל כך על המפתחים (בלייז,
לטובת React), והקפיאו את פרוייקט הוספת תמיכה ב-SQL שתפס מקום ראשון בכל
הסקרים (כיום נתמך רק MongoDB). ואלו רק שתי דוגמאות מתוך רשימה ארוכה של
דברים שעשו בדיוק ההיפך מרצון הקהילה.
במקרים דומים בהיסטוריה של קוד פתוח, גם כאלו שלא היתה מעורבת בהם חברה
מסחרית, גרמו דברים כאלה לפורק, ובדרך כלל למיזוג מחדש לאחר שה״פורשים״ פיתחו
את מה שה״ענף המקורי״ סירב לעשות. לנו, ותיקי הקוד הפתוח, זכורה הפרישה של
egcs מ-gcc והמיזוג מחדש, לאחרונה כיכבו בכותרות פורשי ה-NodeJS (שקראו לעצמם
io.js) וכמובן המיזוג מחדש, ואנשי הפריימוורקים הותיקים זוכרים את הפרישה
והמיזוג מחדש של Rails ו-Merb.
אז בזכות העובדה שמדובר בקוד פתוח, יתכן שגם אם חברה תרצה להתעמר בקהילה (ואני
לא חושב שזה מה שקורה במטאור או בפרוייקטים האחרים שהזכרתי), היא לא תוכל,
ובמקרה הגרוע היא עלולה אף לאבד את הנכס העיקרי שלה.