Merhabalar;

Sacit bey referandumda oy kullanmayanları çok ağır bir şekilde eleştirip hatta
evet demeyenlere hakaret

etmektedir.Sacit Beyin evet gerekçelerini okuduğumda niçin oy kullanmamam
gerektiği dahada bir netlik kazanmıştır.

Turkiyedeki anti demokratik tüm uygulamalar sacit beyi veya milyonalarca insana
fazlasıyla zarar vermiş olabilir.Ama

referandumda verilecek olan '' evet '' oyu, görünürde çok şey getirecek gibi
görünsede geciktireceği veya oluşmasına zemin hazırlayacığı bazı olumsuz olay
ve olgularıda görmek gerekir.

Referanduma evet veya hayır demek Turkiyedeki 12 eylül zihniyetine çok fazla
dokunmyacak iki terimdir.Belkide

ilk defa evet veya hayır kavramsal olarak aynı anlam bütünlüğünde
buluşacaklardır.

Referanduma evet demeyeceğim Çünkü;

1.Bu referandum 12 eylül gerçekleştirenlere dokunmuyor;,

2.Bu referandum Turkiyedeki ergenekon zihniyetini tasfiye etmiyor (tüm
ergenekon sanıkları teker teker bırakılıyor

   yargılananlarda sadece hükümeti devirmekle suçlanıyorlar.Oysaki asıl
ergenekon, teşkilatı mahsusadan günümüze kadar

    çok daha farklı amaçlarla örgütlenmiş olup hükümet devirmek bunun sadece
bir boyutudur)

3.Bu referandum Turkiyenin temel olan hiç bir sorununa çözüm getirmiyor.ETNİK
VE MEZHEPSEL SORUNLAR BAŞTA OLMAK ÜZERE.

4.Bu referandum sürecinde AKP, BDP yi (CHP ve MHP kendileri görüşmeyi red
etmişlerdi) pasifize etmek hatta görmemek için

    elinden gelen herşeyi yaptı.AKP hala Benim ''Kürdüm'' konsepti etrafında
dolaşmakta.

5.Bu referandum Turkiyeyi dahada demokratiklştirmiyor aksine farklı bir gücün
hegemonyasının oluşmasına zemin hazırlıyor.

   Buda yumuşak ergenekon veya post modern liberal ergenekon dur.

6.Bu referandumdan sonra 12 eylül anayasasına uzun süre dokunulmayacaktir.Çünkü
yapılan kısmı değişiklikler makyaj mahiyetinde de olsa 1982 anayasası
değiştirilmiş gibi görünecek.En azından AKP ihtiaycı olanı değiştirdiği için,
CHP ve MHP de gerçek anlamda anayasanın değişmesine karşı geldiği için yeniden
bir anyasa yapacak bir güç kalmıyor.

7.Bugun bu zihniyette bir anaysa değişikliğ yapananlar yarın çok rahat aynı
zhniyetle 12 eylül anayasasından daha olumsuz

bir anayasada hazırlyabilriler.

Bu referanduma hayırda demeyeceğim Çünkü;

1.Belkide Türkiyede ilk kez bir güç veya hükmet kendi lehinede olsa bazı
tabulara çomak sokmaya başladı,

2.Bir daha darbe teşebüsleri olmayabilir,

3.Artık ORDU ve yakın siyasi çevresi tek merkezi güç olmadıklarını öğrenmiş
olacaklar.

Yukarıda belirttiğim gibi ne evet diyeceğim nede hayır.Oy kullanmayacağım.Ama
Bu boykot kararımın BDP ile

hiç bir alakası yok.BDP boykot etmeseydi bile ben oy kullanmayacaktım.

Özetle; Evet=Hayır= 0

saygılar.