From: Cevdet Akbay <akb...@gmail.com>
Sender: diwanxane@googlegroups.com
Date: Mon, 26 Jul 2010 16:10:18
To: <diwanxane@googlegroups.com>
Subject: Re: {Diwanxane} Referandum çok önemli ve mutlaka E
        VET denmeli!

Sait Bey;

Size bir iki basit soru: "EVET" demenin Kurdlere ne gibi bir zarari var?
Veya "HAYIR"in Kurdlere ne gibi bir yarari var?

Referandum sonucu "EVET" ciksa, mevcut degi$iklikler kabul edilmi$ ve
yururluge girmi$ olacak. Hic olmazsa dahi, JITEMciler, darbeciler
aklandiklari Askeri Mahkemeler yerine sivil mahkemelerde yargilanacaklar.
Bugun darbeci generallerden hesap soran sivil mahkemelerden kacamayacaklar,
hesap verecekler. Eger Ergenekoncular Askeri Mahkemelerin inisiyatifine
verilselerdi hepsi bugun serbest olacaklardi.

$emdinli olayinda sivil mahkemenin "iyi cocuklar"a verdigi 40 yillik cezanin
Askeri Mahkemelerde aklandigini biliyoruz; elinde Kurd kani olan
bircok apoletli haydutun Askeri Mahkemeler tarafindan serbest birakildigini
da biliyoruz.

Referandumda "HAYIR" ciksa mevcut sistem oldugu gibi devam edecek. OHAL'a
donu$ mevcut $artlarda daha mumkun; Kurdlerin ezilmesi mevcut kanuna gore
daha ihtimal dahilinde. Kurd katilleri ellerini kollarini sallayarak
sokaklarimizda, daglarimzia gezinecekler, faili mechul cinayetlerine devam
edecekler.

OHAL'den, faili mechullerden kim nemalaniyor? Bir, baskici Kemalist rejim;
iki, PKK. Kemalist rejim baskilarina devam ettikce Kurdlerdeki rahatsizlik
devam eder, bu da duygularin kabarmasina ve ister istemez BDP'ye veya PKK'ye
yakla$tirir. Baskici rejim de baskilarina bahane icin PKK gibi $iddet
egilimi olan yapilanmalara muhtactir. Birbirine muhtac olan bu iki yapi
hicbir zaman birbirini tamamen ortadan kaldirmaz; cunku biri ortadan kalksa
digeri de ona bagli olarak zayiflar veya yok olur.

Sistem demokratikle$se, Kurdlere zulum yapilmasa, zulum yapanlar
cezalandirsa PKK nereden nemalanacak? BDP neye dayanarak oy isteyecek?
Demokratikle$menin oldugu, sistemin $effafla$tigi ortamda akil duygulari
gectigi icin Kurdler BDP'nn Ocalan'li kuru sloganlara prim vermeyecekler,
icraat isteyecekler, hizmet isteyecekler. Mevcut BDP'nin Ocalan'in akan
burnundan ba$ka meselelerle ugra$tigi var mi sahi!

Sahi, son birkac yildir bombalama eylemlerindeki, faili mechul
cinayetlerdeki azalmayi hatta yok olmasini neye bagliyorsunuz?
Gerci Ergenekoncu haydutlarin yaptigi eylemleri sizin PKK yapiyor ya, neyse;
ayni damardan kan aliyor mubarek!

"Ya hep ya hic" diyorsunuz ama "hep"i yapma gucunuz yok, sittin sene
ugra$saniz bugunku duzenlemeleri bile yapamazsiniz; Ergenekoncu zevat ve
kurumlarla bir olup "hic" icin ugra$iyorsunuz. BDP'lilerin Ergenekoncularla
bir safta olmasi bile onlari utandirmasi lazim ama ar damarlari arizali
oldugu icin utanmayi bile beceremiyorlar. Ergenekoncularla (CHP, MHP vs) bir
safta gorunmek sizi de rahatsiz etmiyor mu? Kurdleri ediyor, size
soyleyeyim. Onun icin BDP'ye ragmen, Ocalan'a ragmen, size ragmen guclu bir
EVET kullanacaklar.
Ezbere konu$uyorsunuz sevgili dostum... Kurdlerin bu ezberletilmi$
sloganlara karni toktur. "BOYKOT" karari ile kendinizi ko$eye sIkI$mI$
kediye cevirdiniz... SIkI$tIgInIz ko$eden cikamazsiniz cunku inandirici
degilsiniz. Cirpiniyorsunuz ama o cirpini$lar size yarar saglamiyor, sizi
daha da batiriyor.

2010/7/26 Sait Pektas <sait.pek...@gmail.com>

> [...]
> inkara, var olan adli imkanlarina yeni imkanlar katmak icin sozumona
> degisiklik yaptigini iddia ediyor.Hadi canim sen de, al anani da git
> demezler mi adama? Dindari ile,liberali ile,tum kurd milletinin bu ucube
> degisiklige HAYIR demesini bekliyoruz.Bu insani,
> demokratik,kardeslik,esitlik hak ve gorevimiz olmalidir.
>
> Genelde baskalarina, ozelde de birbirimize sevgi ve saygi sinirlari icinde
> kalarak gorusmuzu belirtmek gerektigini dusunuyor, hayirlara vesile olmasi
> icin bu anayasa degisikligine HAYIR demesi icin ulusumuzdan istirhamda

>>> getirmiyor.ETNİK VE MEZHEPSEL SORUNLAR BAŞTA OLMAK ÜZERE. iddianız doğru

Cevap