Proč se vlastně v Pythonu importuje na začátku souboru a ne na konci?

Vážně přemýšlím, že to ve svém (soukromém) kódu začnu dělat jinak.

Nejsme přece žádní C#-sté nebo Javaři, abychom nás víc zajímalo vidět
deklarace než vidět kód.
Ale tím chci jen říct, že není důvod na tom lpět, nechci tím říct, že to by
byl důvod pro změnu.

ALE:

Mám třeba Django model a v něm chci použít nějakou obecnou utilitu. A
obecná utilita potřebuje jiný model ze stejného souboru.

Končím circular importem :(
Takže můžu:
1) předat model do utility parametrem [trochu hnusné]
2) naimportovat až v kódu metody (a nahoře si třeba napsat poznámku, že
něco vybuceně importuju v kódu metody [dost hnusné]

A nebo můžu vše importovat na konci a circular importy nevzniknou.
To mi přijde minimálně stejně elegantní jako importovat nahoře.
A řeší to vážný problém.
Co myslíte .............??

https://groups.google.com/d/msgid/django-cs/1456fc8c-1901-4655-ad37-21862e394ecan%40googlegroups.com.