Minulla on varmaan jossain varaston perukoilla jokunen 5V/1A uusia powereita.

Sitä ei aina meikäläinenkään tajua kuinka vähän varsinaisia elektroniikkarakentelijoita on DX-kuuntelijoiden keskuudessa koska tuommoisen 20V ja 5A antavan lineaaripowerin teko rakentelukohteena aika lailla yksinkertaisemmasta päästä. Noita voisi joku rakentaakin, mutta määräykset kieltävät itse tehdyn verkkokäyttöisen laitteen luovuttamisen toiselle vaikka itselleen voi laillisestikin sen rakentaa.

Samoin minulla ei kotikäytössä ole mitään ongelmaa tasavirrasta kun voin 48V tasavirtajärjestelmästä tiputtaa sopivalla modulilla 5, 12, 24 V tai säätää jonkun väliarvon ja virtaa voi olla vaikka kymmeniä ampeereita. Sinänsä mielenkiintoista on se, että käyttämäni romikselta lähes ilmaiseksi saamani laitteet ovat kaikki hakkuripohjaisia, mutta koska ovat tarkoitetut radiopuhelintukiasemakäyttöön ovat myös häiriöttömiä. Tämä on todettu moneen kertaan kun samanlaisista yksiköistä on tehty radioamatööritransceiverin powereita - esim. 13,5V/25-30A.

73,s IJL
Tervehdys kaikille,

Perseukselle löytyi Suomesta ainakin vielä ennen joulua alle 10 euroa
maksavia lineaarisia muuntajapohjaisia halpatuonti virtalähteitä, mutta
läppärit ovat se ongelma. Se on tuo meidän EU, joka tekee kaikkensa RFI:n
lisäämiseksi.

MKA