Itse keskeytin 90-luvun alussa kuuntelemisen sen verran kaukana 200 maan
rajasta, ja jätin raportoimatta kasapäin aikanaan
helppoja maita, että viime kesänä alkanut uudelleenaktivointi ei kanna 200 maan
rajaan asti.
Silti vain 2 kaupungin, Lahti ja Helsinki, keskustan tuntumassa hyvin kevyellä
kalustolla hankitut 160+ maata jotenkin tyydyttää.
Nykyistä vastaanotinta, Perseus en moiti, mutta kun en saa yhtään antennia
toimimaan 10 krs. parvekkeella; ilmeisesti
suuresta korkeudesta on vaan haittaa muutenkin häiriörikkaassa ympäristössä.
Pohjat on varsinkin MW'llä hirmu korkealla:(
MiniWhip on MW'llä vähemmän häiriöinen kun ALA 1530S+, SW'llä ALA on vähän
parempi. Varsinaista vikaa tuskin on antenneissa.
Olisiko looppi MW'llä sittenkin paras ratkaisu, vai kaatuuko sekin kovaan
häiriötasoon?
Tunnustelut "maalaismaisemissa" olevien antennien käytöstä on myös aloitettu.
Jotain tuloksia on saatava!

489/SJP