Aiheellinen muistutus. Toisaalta ei ole mitään varmuutta, onko tx-QTH Srinagar vai joku muu. Veikkaisin melkein, että se ei olisi Srinagar vuoristoisuuden takia. Delhi olisi jo n. 5000 km, Mumbai meren rannalla jo 5800 km... Olen yrittänyt selvittää asiaa, mutta varmuuden saaminen taitaa olla mahdottomuus, koska hindiä lähettäviä releitä on useita.

73, MR

21.8.2013 13:00, Jukka Kotovirta kirjoitti:

Mitenkään Markun komeaa suoritusta vähättelemättä todettakoon että tämä oli kolmanneksi pisin FM-sieppaus Suomessa kautta aikojen (ennätys on VEHin nimissä 4699 km).

Osoittaa myös mitä jatkuvalla Perseus-päivystyksellä saakaan aikaan. Kovat sieppaukset kun eivät aina tule kello kaulassa...

73 de JTK

Kontro Tarmo kirjoitti 21.8.2013 12:39:

Morjes!
Aivan mainio sieppaus; pitänee alkaa parantamaan FM-kalustoa (ja aktivoitumaan) ;-)
Ilman muuta tutkimusten ja artikkelin paikka.
Onnitteluni MSO!
73,TK

-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: dx-boun...@hard-core-dx.com [mailto:dx-boun...@hard-core-dx.com] Puolesta Juha Solasaari
Lähetetty: 21. elokuuta 2013 12:37
Vastaanottaja: Suomalaisten DX-lista
Aihe: Re: [DX] FM DX-historiaa!

MSO:n nappaus ansaitsisi pienen kirjoituksen Radiomaailmaan, muutakin kuin rivit lokissa. Ilkka näkyykin jo tutkailleen alustavasti signaalin etenemisen mahdollisia edellytyksiä, ja sellaistahan tuollaisessa jutussa voisi pohdiskella.

73 de JTS

- - -

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed and/or modified under the conditions set down in the Design Science License published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html