Tomin tavoin minäkin ihmettelen lokausplussien keräilijöiden kiimaa. En oikein ymmärrä koko lokausplussien tarvetta. Ainoa mikä minua tämäntyyppisissä asioissa enemmän kiinnostaa on FFF- QSL:ien (First From Finland) tilastointitapa. Senkään nykytilasta ei oikein ole varmaa selvyyttä. Siinä asiassa ainoa järkevä tapa, joka ei vääristä historiaa kilpajuoksuilmoittelijoiden hyväksi, on mielestäni ennen oppimani käytäntö. Eli FFF on aina varhaisimmalla päivämäärällä ja kellonajalla kuultu FFF-QSL. Siis vaikka tämä FFF vaihtaisikin myöhemmin omistajaa, niin kuin oikein onkin, kun joku aikaisemmin aseman kuullut saakin myöhemmin verifioinnin.
   Eli joku tolkku näihinkin.
                          73's HF
----- Original Message ----- From: "Hägg, Tom" <tom.h...@ecraft.com>
To: <dx@hard-core-dx.com>
Sent: Friday, December 05, 2014 3:46 PM
Subject: Re: [DX] Loki: 27.11.2014

Moi.

Tärkeä asia näyttää plussien keräileminen joillekin olevan, vaikken koskaan Radiomaailmassa mitään plussarankkia ole nähnytkään. Aika harvoin olen plussa-asemia kuullut, mutta voin kyllä viivyttää niiden harvojen syöttämistä OLL:iin, niin että joku plussakeräilijä saa syötettyä oman lokauksensa ensin ja plussapisteen kotiin.

TTH