no kyllä nuo sepustukset ovat tulleet ja menneet ihan kaikille

----Alkuperäinen viesti----

Lähettäjä: moukeri.niira...@gmail.com

Päivämäärä: 5.12.2014 19:57

Vastaanottaja: "Harry Forsblom"<harry.forsb...@pp.inet.fi>, "Suomalaisten
DX-lista"<dx@hard-core-dx.com>

Aihe: Re: [DX] Fw: Loki: 27.11.2014

Heh, tämä tulikin sinulle eikä yleiselle palstalle. =)Voi ehken olla parempi
niin...Etten loppupuolesta pahemmin kirjoittele, vaikka mieleni tekisi...
t. MNi
5. joulukuuta 2014 19.48 Markku Niiranen <moukeri.niira...@gmail.com> kirjoitti:
Tomin tavoin minäkin ihmettelen lokausplussien keräilijöiden kiimaa. En oikein
ymmärrä koko lokausplussien tarvetta. Ainoa mikä minua tämäntyyppisissä
asioissa enemmän kiinnostaa on FFF- QSL:ien  (First From Finland)
tilastointitapa. Senkään nykytilasta ei oikein ole varmaa selvyyttä. Siinä
asiassa ainoa järkevä tapa, joka ei vääristä historiaa
kilpajuoksuilmoittelijoiden hyväksi, on mielestäni ennen oppimani käytäntö. Eli
FFF on aina varhaisimmalla päivämäärällä ja kellonajalla kuultu FFF-QSL. Siis
vaikka tämä FFF vaihtaisikin myöhemmin omistajaa, niin kuin oikein onkin, kun
joku aikaisemmin aseman kuullut saakin myöhemmin verifioinnin.
    Eli joku tolkku näihinkin.
                           73's HF--------------------------
Juuri näin!Hieno kirjoitus HF. =)
Mulla lie jokunen FFF- kuuluminen takavuosilta.Upeilta Intia- keleiltä 1986
ehken parikin.Mielenkiintoista, ettei noita kelejä loki-palstan mukaan kukaan
muu noteerannut, ja en minäkään moisistä lähetellyt mitään lokipalstalle.Mutta
olipa mahtavaa keliä 330 metrisen antennin takakeilalla parina päivänä Liperin
kesämökillä Pohjois-Karjalassa.Katsonpa joskus muistiinpanoni, nauhalla toki
kaikki ovat.Luulen, että AIR Rewa suoritti tuolloin ekan kuulumisensa Suomessa,
mitä kuulumiseen ja SIH:n artikkeliin (julkaistiin just tuolloin) tulee, ja
vielä toinenkin, tutumpi lyhyiltä. :)SIH:n artikkelin mukaan myös  kuulumaton
keskiaalloilla..Olihan se mannaa,... :Ehken moisesta joskus enemmän, sillä toki
nykymittojen mukaan pieni (vain 330m) antenni poimi pääsuunnastaan myös hyvin
asemia, eli lännestä.Sieltä suunnalta ei tavattomia vaan tavanomaisia.Mutta
sainpa MW- tilastoihini vihdoin Chilen ja Paraguayn, tosin asemat tuttuja jo
lyhyiltä, Mineriat ja Nacionalit.Brasiliasta, Argentiinasta, Kolumbiasta ja
Uruguaystakin kuului reppavasti uusia, kuten pitikin.Jenkkejä yritin tavan
mukaan väistellä, jonkun pakosta taajuudelle tullessa idasin, mutta iltapäivän
japseista riemuitsin.Ja liki kaikki jäi raportoimatta.Jokusen maapisteen
verifioituna silti otin, St Kitts, Anguilla, Antigua... keskiaalloilta.Siihen
se jäi.
FM-puolella mulla lienee vain yksi FFF- kuuluminen vuodelta 1981.Sekin nauhalla
ja tuokin FFF sen tiedon mukaan, minkä TIL aikoinaan lehteemme
kirjoitti.Jugoslaviasta.Jahka joskus moisista jaksaisin enemmän kirjoitella,
nyt en viitsi.
ps. Minusta nuo uskonasiat kannattaisi jättää pois lokeista ja ehken myöskin
lehtemme muistelupalstoilta ja henkilökohtaisista
historiakirjoitteluista.Meillä kaikilla on omat ajattelutapamme, ja
vuosikymmenien myötä joku kirjoittelu on tuntunut jopa lähetyssaarnaamiselta ja
tuputtamiselta; sitä todella kavahdan,Mutta noitahan olen saanut lukea jo 70-
luvulta alkaen...Saattaisi käydä melkoinen polemiikki jos julkaisisin omissa
muisteluissani teosofisen näkökulmani?Vaikkei se maailmanmenosta kummemmin
poikkeaisi.Mutta jo lokipalstoilta olen huomannut tiukempia käsityksiä...Hyvät
rakkaat ihmiset, suvaitkaa toisianne.
ps. Hyvä IS, kirjoittelen kyllä takaisin jahka kerkeän. :)Upeita jo nuo sinun
kivi- tiedotteesi, mutta mestari on mestari sillä alalla, eli sinä! =)Josko
jonkin kiven täälläkin kuulisi, Haluodossa ollut tiukkaa moisten suhteen.
t. MNi

----- Original Message ----- From: "Hägg, Tom" <tom.h...@ecraft.com>