----Alkuperäinen viesti----
Lähettäjä: i...@iki.fi
Päivämäärä: 23.2.2015 0:22
Vastaanottaja: "Suomalaisten DX-lista"<dx@hard-core-dx.com>
Aihe: Re: [DX] Parhaat kohtuuhintaiset liikkarit

Minä ole nyt kerännyt melkoisen joukon liikennevastaanottimia -
kiinnostus on suuntautunut enemmän ammattilaitteisiin ja uudemmasta
päästä niissä on esim Standard Radio &amp; Telefonin tuotteet joista minulla
on liki kaikki mallit, pari on CR91:tä joista toisessa väyläohjattu
Rohde &amp; Schwarzin FK101-preselektori. Toisen taas saa ohjattua
kompuutterilla. Melko värkkejä kestämään signaalia.
Ergonomisin ja monipuolisin on vastaanottimistani minusta Ten Tec RX-340
- joka muuten otettiin uudelleen valmistukseen tämän vuoden alussa.
Sen iso DSP-filtterivalikoima yms. tavallaan kompensoivat sitä, että
dynamiikka ei ole SRT:n parhaimpien laitteiden tasolla. Ihan hyviä
laitteita moneen käyttöön ovat Racalinkin koneet, joista minulla on
kolme transistroroitua mallia RA.1772 niistä paras - kuten Lehtorannan
Väiskinkin aikoinaan minulle kokemuksensa perusteella kertoi.

Putkilaitteet ovat sitten oma lukunsa. Niitä on minulla ainakin
parikymmentä erilaista ja mieluiten kuuntelen 66 kg:n painoista Rohde &amp;
Schwarz EK07:aa - jo pelkästään sen hyvän audion takia.

Uusin hankintani on Schlumberger Minilock 6900A joka julkistettiin 1983.
Vaikutelmani ovat siitä aika hyvät ja onhan värkki joka kattaa alueen 10
kHz - 1 GHz riittävän kattava ja tarjoaa lisäksi luotettavan taajuuden
mittauksen ja signaalitason arvon aika mukava.
http://www.cryptomuseum.com/df/minilock/6900.htm

SDR:istä tuossa pyörii Elad FDM-S2, Afdri SDR ja SDR-IQ.

73,s IJL

22.2.2015, 21:14, Pentti Stenman kirjoitti:
> Ei voi mittään, kyllä se Icom olla pittää ...
>
> Parhautta voi tietysti jokainen mitata omalla mittarillaan. Minusta hyvä
> mittari on radiolla raportoitujen ja verifioitujen uusien maiden määrä.
> Pelkästään Etelä-Suomessa käyttämäni IC-R75 on tuonut QSL-maat 185 -
> 199. Muutama viehe on vielä ulkona, joten eiköhän tässä uudelle
> sataluvullekin joskus päästä.
>
> PS
>

> ----- Original Message ----- From: <alpo.heino...@pp.inet.fi>

---
Avast Antivirus on tarkistanut tämän sähköpostin virusten varalta.

Alpo Heinonen
Vaaranlaita 5 A4

FI-96440 ROVANIEMI
FINLAND