Lisään asiaan vielä sen verran, että paikallisten sähkölaitosten vaatimukset ennen saattoivat vaihdella ja vaikuttivat ainakin 70-luvulla vielä asennuksiin kiristäen niitä normeja joita Sähkötarkastuslaitos oli antanut. Ja koska asennustarkastajat olivat ko. sähkölaitoksen miehiä niin niitä oli noudatettava. Tämmöisten vaikutuksia saattaa tulla esiin kiinteistöistä joiden sähköasennukset ovat muuttumattomina säilyneet noilta ajoilta.

Tämä saattaa näkyä siinä onko metallikuoristen laitteiden kuten sähkölämmittimien tai ryhmäkeskusten runko maadoitettu vai ei kuivissa "vaarattomiksi" luokitelluissa tiloissa, mikä on talojohtojen vaadittu minimipoikkipinta-ala aivan samanlaisissa maasulkumittaustilanteessa, mitkä ovat maadoituskuparien minimivaatimukset jne.

73,s IJL