Olisipa jo aikoinaan ollut tällaisia vastaanottimia... Suunta on nyt
valitettavasti ollut sellainen, että vastaanottimien parantuessa ja
hintojen laskiessa bandit tyhjentyvät kuunneltavista asemista.
Jos XHDATA D-808:n SSB on käytännössä toimiva, on radio ehdottomasti
mielenkiintoinen sarjassaan. Hieman arveluttaa litiumioniakku, jonka
tilalle ei voi hätätilassa asettaa AA-kokoisia paristoja. Kotioloissa ei
tuottane ongelmia.
Mahtaako antenniliitäntä toimia myös FM-bandilla, kuten Tecsunissa (ainakin
PL-310)?
Jos ehdottomasti haluaisi kuunnella esim. Ämarin NDB-majakkaa GO 514 kHz,
se ei XHDATA:lla onnistu, mikäli muistan oikein esitteessä mainitut
taajuusaluerajat.
Jotain kehityksen näköalattomuudesta ja/tai DRM:n huonoista puolista kertoo
se, että DRM-mode aina vain loistaa poissaolollaan ns. maailmanradioissa.
Itse en kaipaa sitä.

73 de JTS

ma 3. syysk. 2018 klo 6.47 Markku Niiranen (moukeri.niira...@gmail.com)